ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا دورکاری را وارد مرحله جدید کرد: کنترل مریخ نورد کنجکاوی از خانه

کنترل کردن کاوشگری که میلیون‌ها کیلومتر دورتر از زمین قرار دارد، در حالت عادی کار بسیار مشکلی است و تصور کنترل آن از منزل غیر ممکن به نظر می‌رسد. ولی کارمندان ناسا که در قرنطینه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

کنترل کردن کاوشگری که میلیون‌ها کیلومتر دورتر از زمین قرار دارد، در حالت عادی کار بسیار مشکلی است و تصور کنترل آن از منزل غیر ممکن به نظر می‌رسد. ولی کارمندان ناسا که در قرنطینه هستند خلاف این را ثابت کرده‌اند و مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) را از خانه کنترل می‌کنند.

ناسا امروز تصویری از دورکاری گروهی از کارمندان خود منتشر کرد و نحوه کار کردن آنها در دوران قرنطینه را نشان داد. صدها نفر از کارمندان این سازمان مجبورند مأموریتی سخت را بدون دیدن یکدیگر مدیریت کنند.

رهبر تیم می‌گوید آنها معمولاً در یک اتاق کار می‌کنند که در آن همه به نمایشگرها، تصاویر و داده‌ها دسترسی دارند. حالا نه تنها باید از اتاق‌های جداگانه کار کنند، بلکه زمان‌بندی و سیستم‌های آنها نیز تغییر کرده است. او اضافه می‌کند که همیشه باید ۱۵ کانال چت را مدیریت کند که کاری بسیار چالش زاست.

کارمندان ناسا در این حالت باید با تماس تصویری با هم ارتباط برقرار کنند و برخی اوقات در آن واحد چندین تماس انجام می‌شوند. کارهای پردازشی در گذشته به کمک ورک استیشن‌های بسیار پرقدرت انجام می‌گرفت ولی حالا لپ تاپ‌ها و سرویس‌های تحت وب باید عملیات پردازشی را انجام دهند. با اینکه قرنطینه اوضاع را پیچیده‌تر کرده و بازدهی را پائین آورده، ولی کارها همچنان پیش می‌روند.

اواسط ماه مارس دفاتر آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL) در شهر پاسادینا در کالیفرنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا کاملاً تخلیه شدند و فعالیت‌های مربوط به مأموریت‌های ماه و مریخ موقتاً متوقف شدند.

مریخ نورد کنجکاوی اما میلیون‌ها کیلومتر آنطرف‌تر همچنان حرکت می‌کرد. این کاوشگر درست مثل زمانی که اعضای تیم در کنار هم کار می‌کردند، از یک سنگ بالا رفت، از آن نمونه برداری کرد و تیم را در جریان قرار داد. فعالیت‌های این کاوشگر همچنان ادامه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی