ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون های QLED 8K سامسونگ برای سال 2020 در رویداد آنلاین معرفی شدند

سامسونگ امروز در رویدادی آنلاین از جدیدترین تلویزیون های QLED 8K خود برای بازار خاورمیانه رونمایی کرد. در این رویداد که به شکل مجازی با حضور دیجیاتو و بیش از 40 خبرنگار دیگر از خاورمیانه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۶

سامسونگ امروز در رویدادی آنلاین از جدیدترین تلویزیون های QLED 8K خود برای بازار خاورمیانه رونمایی کرد. در این رویداد که به شکل مجازی با حضور دیجیاتو و بیش از 40 خبرنگار دیگر از خاورمیانه برگزار شد، با جدیدترین نوآوری های غول تکنولوژی کره آشنا شدیم. از جمله ویژگی های برجسته تلویزیون های QLED 8K 2020 سامسونگ می توان به افزایش کیفیت تصویر تا رزولوشن 8K با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، فناوری های صوتی پیشرفته، قابلیت های ویژه برای گیمینگ و سازگاری با دستیارهای صوتی از جمله الکسا و گوگل اسیستنت اشاره کرد.

سری تلویزیون های QLED 8K سامسونگ برای سال 2020 با قابلیت های متنوعی همراه شده که هوش مصنوعی در آنها نقش اساسی را ایفا می کند. یکی از این فناوری ها «سوپر رزولوشن با یادگیری عمیق» یا به اختصار DLSR نام دارد. سامسونگ در سال 2018 برای اولین بار فناوری افزایش کیفیت تصویر به کمک هوش مصنوعی یا همان AI Upscale را معرفی کرد. سال 2019 این فناوری با یادگیری ماشین همراه شد و MLSR نام گرفت. حالا در سال 2020 نسل جدید این فناوری با یادگیری عمیق همراه شده است.

به کمک فناوری DLSR کیفیت انواع محتوا، از HD گرفته تا 4K، به کمک تکنیک یادگیری عمیق و به شکل پیکسل به پیکسل ارتقاء پیدا می کند. با توجه به اینکه محتوای 8K در حال حاضر به ندرت در دسترس کاربران قرار دارد، این فناوری به شما کمک می کند تا ویدیوهای موجود را با کیفیت بسیار بهتر و با رزولوشن 8K تماشا کنید. «مارتین کیم» از مدیران ارشد سامسونگ در این رویداد و در پاسخ به سؤال خبرنگاران اعلام کرد سطح کیفیتی که توسط هوش مصنوعی و DLSR به دست آمده، به مراتب فراتر از دانش کنونی مهندسین تصویر است. جالب اینکه با این فناوری می توان حتی کیفیت ویدیوهای 8K را هم افزایش داد.

یکی از فناوری های صوتی به کار رفته در تلویزیون های QLED 8K سامسونگ «تقویت کننده فعال صدا» یا به اختصار AVA نام دارد. این فناوری به شکل ویژه برای تقویت صدای انسان طراحی شده و با بهره گیری از هوش مصنوعی، گوش دادن به اخبار یا سخنرانی ها را برای شما دلپذیرتر می کند تا صدایی واضح و شفاف را بشنوید.

تلویزیون های QLED 8K سامسونگ برای سال 2020 به فناوری +OTS نیز مجهز هستند.این فناوری، صدا را بر اساس اجزای موجود در تصویر تفکیک کرده و آنها را از بلندگوهای مختلف پخش می کند تا صدایی فراگیر را برای شما شبیه سازی نماید. پیش از این با اتصال ساندبار به تلویزیون، اسپیکرهای داخلی قطع می شدند اما فناوری Q Symphony این نقطه ضعف را برطرف کرده و صدای تقویت شده ای را پخش می کند.

سامسونگ گیمرها را هم فراموش نکرده و در تلویزیون های QLED 8K توانسته تأخیر بازی را به حداقل برساند. تلویزیون های سال قبل سامسونگ با تأخیر 15 میلی ثانیه ای، تجربه گیمینگ فوق العاده ای داشتند اما حالا این رقم به کمتر از 10 میلی ثانیه کاهش پیدا کرده تا بتوانید بازی های محبوبتان را بدون هیچگونه تأخیر محسوس روی صفحه بزرگ اجرا کنید.

تلویزیون های جدید سامسونگ به شکل یکپارچه با دستیارهای صوتی از جمله الکسا و گوگل اسیستنت هم سازگار شده اند. بدین ترتیب حتی در زمان تماشای فیلم هم می توانید با دستیارها تعامل داشته باشید، از آنها سؤال بپرسید و جواب بگیرید، بدون اینکه خللی در تماشای محتوا به وجود بیاید.

سامسونگ در این رویداد آنلاین اعلام کرد تلویزیون های QLED 8K سال 2020 به زودی در تمام بازارهای منطقه خاورمیانه عرضه خواهند شد. علاوه بر تلویزیون های فوق، سامسونگ محصولات سری لایف استایل خود از جمله تلویزیون دیواری Frame، سری Serif و سری Sero را نیز در سال جاری به تولید انبوه رسانده و وارد بازار خواهد کرد.

رویداد آنلاین سامسونگ برای معرفی تلویزیون های QLED 8K با پاسخ دادن به پرسش های خبرنگاران به پایان رسید. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت دقیق این محصولات در بازار کشورمان در دست نیست. به خاطر شیوع کرونا در جهان، این شرکت قرار است طی هفته های آتی رویدادهای آنلاین بیشتری را برای معرفی محصولات و فناوری هایش برگزار نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    اگر این تلوزیون ها در نمایش محتوای فول اچ دی و فور کی مشکل رزولوشن نداشته باشند به نظرم یک سرمایه گذاری بلند مدت برای خریداران است چون بعید می دانم تکنولوژی هولگرام به این سطح از کیفیت تصویر برسد

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    واقعا امریکا نشان داد که هر چقدر در داخل امریکا ناکام است در مستعمره های خودش مثل کلونی جنوبی و سنگاپور عالی عمل کرده است حتی در المان اشغالی هم خوب عمل کرده است

  • karim hasanzada
    karim hasanzada | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    در خاور میانه محتوای 8k خیلی کم است
    قیمت اینها هم خیلی بالاست نسبت به این ها تلویزیون های MI ارزان‌تر و کیفیت اش قابل قبول است.

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    به نظرم خرید تلویزیون 8k خریدش عاقلانه نیست چون محتوا خیلی کمه حتی واسه4k هم کمه به نظرم خیلی پولدار باشی نیاز به 8k نداری یه تلویزیون اولد 4k 75 اینچ بگیری کافیه

  • Mohammad mehdi Javidan
    Mohammad mehdi Javidan | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    یعنی ایران هم میاد؟(همه بازار های خاورمیانه)

    • pylordvader
      pylordvader | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

      تا لنج هست سامسونگ و ال جی می درخشند ? ? ?

مطالب پیشنهادی