ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تبدیل ایربگ خودرو به روپوش بیمارستانی راهکار فورد برای مقابله با کرونا

اگرچه خطوط تولید خودروسازان دیترویتی به خاطر شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مواجه شده، اما برخی از دپارتمان های آنها به کمک کادر درمانی شتافته و در حال ساخت لوازم بهداشتی هستند. برای نمونه فیات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

اگرچه خطوط تولید خودروسازان دیترویتی به خاطر شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مواجه شده، اما برخی از دپارتمان های آنها به کمک کادر درمانی شتافته و در حال ساخت لوازم بهداشتی هستند. برای نمونه فیات کرایسلر بعضی از ساختمان های خود را به تولید ماهانه یک میلیون ماسک اختصاص داده است؛ ماسک های تولیدی این گروه با اولویت کادر پزشکی و بیمارستان های ایالات متحده توزیع می شوند.

جنرال موتورز دیگر خودروساز دیترویتی است که با همکاری شرکت Ventec بخشی از کارخانه های خود را برای تولید ونتیلاتور به کار گرفته است. همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، فورد هم با کمک GE در حال تولید ونتیلاتور برای بیماران مبتلا به کووید 19 است.

حال خبر می رسد کمپانی فورد به تولید دستگاه های اکسیژن، ماسک صورت و روپوش های بیمارستانی نیز رو آورده است. جالب اینکه به گفته فورد روپوش های این شرکت از همان موادی ساخته می شوند که قبلا برای تولید ایربگ کاربرد داشتند.

فورد در طراحی روپوش ها با بیمارستان های Beaumont Health و در تولید آنها با شرکتی دیگر به نام Joyson Safety Systems همکاری می کند. این روپوش ها قابلیت استفاده مجدد را دارا بوده و به تعداد 1.3 میلیون عدد ساخته خواهند شد.

تبدیل ایربگ خودرو به روپوش بیمارستانی

آقای دیوید کلیز (David Claeys) رئیس بیمارستان های Beaumont Health در دیربورن و فارمینگتون هیلز میشیگان تصمیم فورد را به موقع قلمداد کرده و گفته نیاز به محافظت از کادر پزشکی افزایش یافته است. وی افزوده پزشکان و پرستاران حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا و افرادی که از مبتلایان به کووید 19 مراقبت می کنند، به تامین وسایل لازم و حمایت نیاز دارند.

در حال حاضر کارخانه گیربکس سازی فورد در ون دایک میشیگان بازنگری شده تا امکان تولید ماسک صورت را داشته باشد. با استفاده از یک اتاق ایزوله کلاس 8 که در این کارخانه درست شده، 30 داوطلب ماسک های صورت با مصارف پزشکی را تولید خواهند کرد. با افزایش تولید 80 داوطلب دیگر به جمع آنها اضافه خواهند شد.

تبدیل ایربگ خودرو به روپوش بیمارستانی

کمی دورتر و در کارخانه Flat Rock، فورد با کمک 3M خود را برای تولید دستگاه های تصفیه کننده هوا نیز آماده می کند. با راه اندازی ماشین آلات این کارخانه 100 هزار دستگاه تصفیه کننده هوا را تولید خواهد کرد.

حتما در جریان هستید که ایالات متحده اکنون بیشترین تعداد مبتلایان به کووید 19 را دارا بوده و از لحاظ تجهیزات با کمبودهای زیادی روبرو شده است. بهره گیری از ظرفیت های خودروسازان برای تامین بخشی از تجهیزات پزشکی ضروری یکی از راهکارهایی است که این کشور در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی