ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جیمیل
تکنولوژی

جلوگیری گوگل از ارسال میلیون‌ها ایمیل مخرب با موضوع کرونا در هفته گذشته

گوگل روز پنج شنبه با انتشار اعلامیه‌ای در وبلاگ این شرکت اعلام کرد که در هفته گذشته از ارسال میلیون‌ها ایمیل مخرب با موضوع ویروس کرونا به کاربران جیمیل جلوگیری کرده است. گوگل در بیانیه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

گوگل روز پنج شنبه با انتشار اعلامیه‌ای در وبلاگ این شرکت اعلام کرد که در هفته گذشته از ارسال میلیون‌ها ایمیل مخرب با موضوع ویروس کرونا به کاربران جیمیل جلوگیری کرده است.

گوگل در بیانیه خود می‌گوید در هفته گذشته از ارسال روزانه 18 میلیون بدافزار و ایمیل فیشینگ با موضوع بیماری کووید 19 جلوگیری کرده و همچنین بیش از 240 میلیون پیام اسپم در مورد ویروس کرونا را مسدود کرده است.

غول موتورهای جستجو می‌گوید از ارسال تعداد زیادی از پیام‌های اسپم جلوگیری کرده، ولی به کاربران جیمیل هشدار داد که هکرها در حال سوءاستفاده از ترس و تردید به وجود آمده پیرامون پاندمی کرونا هستند و اغلب با حملات فیشینگ، کاربران را هدف قرار می‌دهند. به گفته این شرکت هکرها از روش جدیدی استفاده نمی‌کنند و با توجه به شرایط امروز دنیا، در استراتژی های خود تغییراتی ایجاد کرده‌اند.

جلوگیری گوگل از ارسال ایمیل های فیشینگ با موضوع کرونا

هکرها به روش‌های مختلف از جمله ارسال ایمیل جعلی از طرف سازمان‌های بهداشتی عمومی مثل سازمان جهانی بهداشت، کاربران جیمیل را هدف قرار داده‌اند تا از آن‌ها پول جمع آوری کرده یا بدافزار پخش کنند. آن‌ها همچنین خود را جای آژانس‌های دولتی جا زده تا از کسب و کارها کلاهبرداری کنند.

گوگل می‌گوید به طور فعالانه بدافزارهای مربوط به کووید 19 و فیشینگ را در سیستم‌هایش رصد می‌کند. این شرکت به کاربران توصیه می‌کند تا قسمت Security Checkup اکانت جیمیل خود را تکمیل کرده و از دانلود فایل‌های ناشناس خودداری کنند. همچنین برای مشاهده اسناد، از ابزار پیش نمایش جیمیل استفاده کرده و قبل از کلیک کردن روی لینک، از واقعی بودن سایت مقصد مطمئن شوند.

حملات فیشینگ در پی شیوع ویروس کرونا افزایش داشته‌اند و هکرها در حال سوء استفاده از تردید و ترس مردم هستند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) می‌گوید از ابتدای سال 2020 تاکنون بیش از 15 هزار شکایت در مورد کلاهبرداری اینترنتی با موضوع ویروس کرونا دریافت کرده که خسارتی 12 میلیون دلاری به آمریکایی‌ها وارد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی