ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت مدیریت سلامت باتری با آپدیت بعدی macOS به مک بوک‌ها می‌آید

اپل قابلیت جدیدی به نام «Battery Health Management» یا مدیریت سلامت باتری را برای بیشتر مک بوک‌ها معرفی کرد. این قابلیت از روز گذشته در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و در آینده با آپدیت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

اپل قابلیت جدیدی به نام «Battery Health Management» یا مدیریت سلامت باتری را برای بیشتر مک بوک‌ها معرفی کرد. این قابلیت از روز گذشته در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و در آینده با آپدیت مک او اس کاتالینا 10.15.5 به مک بوک‌ها اضافه خواهد شد.

قابلیت جدید به طور پیش‌فرض طول عمر باتری لپ تاپ را با کاهش نرخ کهنه شدن مواد شیمیایی، افزایش می‌دهد. این قابلیت برای انجام چنین کاری از شارژ شدن کامل باتری در برخی مواقع جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید شارژ کردن کامل باتری به آن فشار وارد کرده و به مرور زمان طول عمر آن را کاهش می‌دهد. برخی گوشی‌ها هم از شارژ شدن 100 درصد باتری جلوگیری می‌کنند.

قابلیت مدیریت سلامت باتری به مک بوک ها می آید

پس از نصب آپدیت جدید، مشاهده علامت 100 درصد در نوار منو به معنی شارژ بودن کامل باتری نبوده و در حقیقت قابلیت مذکور باتری را با توجه به توان آن تا آخرین میزان شارژ می‌کند تا طول عمر افزایش یابد. اپل می‌گوید این قابلیت تأثیر چشمگیری در باتری نمی‌گذارد اما از بیان درصد کاهش یافته با هر بار شارژ خودداری کرد.

اپل با استفاده از تاریخچه شارژها و دمای باتری که در مک بوک ذخیره می‌شوند، میزان افزایش چشمگیر طول عمر باتری را به کمک قابلیت جدید تشخیص می‌دهد. مک بوک‌هایی که از تاندربولت 3 پشتیبانی می‌کنند (شامل مک بوک پرو 2016 و مک بوک ایر 2018)، از این قابلیت بهره مند خواهند شد.

احتمال کاهش طول عمر باتری در لپ تاپ‌هایی که همیشه به برق وصل بوده و باتری همیشه 100 درصد را نشان می‌دهد، بیشتر است. اپل می‌گوید فاکتورهای مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا کامپیوتر قابلیت مدیریت سلامت باتری را وارد عمل کند که از جمله آن‌ها می‌توان به دمای محیط، میزان وظایف پردازنده و الگوهای شارژ اشاره کرد.

اپل می‌گوید قابلیت مدیریت سلامت باتری به طور پیش فرض فعال خواهد بود ولی کاربران می‌توانند با رفتن به تنظیمات پاور در مک او اس، آن را غیرفعال کنند. تمامی داده‌های جمع آوری شده توسط این قابلیت در سیستم پردازش می‌شوند و در صورتی که کاربر تمایل داشته باشد، می‌تواند اطلاعات را به شکل ناشناس با اپل در میان بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    الان مک بوک خوب که واقعا به درد حمل و نقل توسط یک مهندسی که واقعا این مک بوک به دردش بخوره 50 میلیون است یعنی دغدغه اصلی باتری نیست چون هیچ کس 50 میلیون را با خودش به اداره نمی برد اینور اونور خش بیفته !!!

مطالب پیشنهادی