ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
تکنولوژی

واتساپ به دنبال افزایش تعداد کاربران تماس تصویری گروهی

دورکاری و خانه‌نشینی بسیاری از شهروندان در کشور‌های مختلف، تقاضا برای برقراری تماس‌های ویدیویی را نیز افزایش داده است. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها اکنون جلستان خود را به کمک برنامه‌های پیام‌رسان انجام می‌دهند و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

دورکاری و خانه‌نشینی بسیاری از شهروندان در کشور‌های مختلف، تقاضا برای برقراری تماس‌های ویدیویی را نیز افزایش داده است. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها اکنون جلستان خود را به کمک برنامه‌های پیام‌رسان انجام می‌دهند و کمتر کسی به سراغ اپ‌های مخصوص تماس تصویری می‌رود. واتس اپ نیز یکی از همین برنامه‌های محبوب است، منتها محدودیت این اپ در برقراری تماس تصویری همزمان با ۴ نفر، چندان به مذاق کسی خوش نمی‌آید. شنیده‌ها حاکی از آن است که این اپ قصد دارد محدودیت خود را برداشته و تعداد شرکت‌کنندکان در تماس‌‌های تصویری را افزایش دهد.

با توجه به کد‌هایی که از برنامه بتای این اپ به دست آمده، مشخص است در پی عقب افتادن این پیام‌رسان محبوب از برنامه‌های مشابه خود، قصد دارد تعداد شرکت‌کنندگان همزمان در تماس ویدیویی را افزایش دهد. در حالت فعلی، کاربران واتس اپ تنها می‌توانند به صورت همزمان با ۳ نفر دیگر و در مجموع ۴ نفر با هم تماس تصویری برقرار کنند. کد‌های این برنامه اما به عدد بیشتری اشاره می‌کند.

واتس اپ

البته اگر به دنبال اعداد دو رقمی هستید، پیشنهاد می‌کنیم زیاد دل خودتان را صابون نزنید. کد‌های استخراج شده از نسخه بتای واتس اپ، به عدد «۶» اشاره می‌کنند؛ یعنی علاوه بر خود شما، ۵ نفر دیگر نیز می‌توانند در یک تماس تصویری حضور داشته باشند. این تعداد اصلا مناسب نیست و بسیاری از رقبای این کمپانی، از ۴۰ نفر همزمان نیز پشتیبانی می‌کنند.

همچنین به دلیل فیلتر نبودن این اپ در ایران، بسیاری از خانواده‌ها برای دیدن خویشاوندانشان در این شرایط سخت به این برنامه رجوع می‌کنند. به همین دلیل افزایش تعداد کاربران در تماس‌های تصویری می‌تواند کار بسیاری از هموطنان را ساده‌تر کرده و از تماس‌های مکرر با افراد متفاوت جلوگیری کند. در نهایت این کار از کوچ کاربران به برنامه‌های پیچیده‌تر نیز جلوگیری خواهد کرد.

در هر صورت اضافه شدن دو نفر دیگر به مجموع ۳ نفر فعلی، شاید کار بسیاری از شرکت‌های کوچک را راه بیندازد، ولی برای کمپانی‌های بزرگتر بیشتر شبیه یک جوک خواهد بود. به همین دلیل به نظر می‌رسد واتس اپ پشتیبانی از تعداد نفرات بیشتری را به اپ بیاورد تا حداقل خود را دستمایه تمسخر دیگران نکند. مخصوصا این که تقریبا یک سال طول کشید تا این پیام‌رسان دارک مود را به اپ خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی