ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲ پرو مکس
تکنولوژی

با طراحی احتمالی آیفون ۱۲ پرو مکس آشنا شوید [تماشا کنید]

۵ ماه تا زمان معمول معرفی پرچمداران اپل باقی مانده، ولی به صورت روزانه جزئیات جدیدی از آیفون‌ها منتشر می‌شود. اخیرا نیز رندرهای آیفون ۱۲ پرو مکس لو رفته و به گفته افشاگر آن، طراحی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

۵ ماه تا زمان معمول معرفی پرچمداران اپل باقی مانده، ولی به صورت روزانه جزئیات جدیدی از آیفون‌ها منتشر می‌شود. اخیرا نیز رندرهای آیفون ۱۲ پرو مکس لو رفته و به گفته افشاگر آن، طراحی کلی آیفون بعدی اپل را نشان می‌دهد. البته ظاهرا ۷۰ درصد از طراحی آیفون نهایی شده و تنها بخش‌هایی از ناچ و ماژول دوربین احتمال تغییر دارند. بیایید با هم نگاهی به این رندرها بیندازیم.

رندر‌های CAD که از این آیفون منتشر شده، بسیاری از از جزئیات قبلی را تایید می‌کند. اکنون می‌دانیم که آیفون ۱۲ پرو مکس اپل طراحی مشابهی با آیپد پرو دارد. همچنین اگر بخواهیم به اپل سخت‌گیری کنیم، می‌توان گفت طراحی آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس مشابه زبان طراحی آیفون ۴ است. با این حال باید انتظار نمایشگری تخت، بدنه‌ای بدون انحنا و گوش‌هایی گرد‌تر را داشته باشیم.

از جزئیات منتشر شده آیفون ۱۲ پرو مکس، تنها ابعاد ناچ و جایگیری دوربین ۴ گانه آن نهایی نیست. به گفته افشاگر این رندرها، ناچ جدید یا می‌تواند هم اندازه ناچ فعلی باشد و یا می‌تواند به مقدار زیادی کوچک شده باشد. کاهش ابعاد ناچ علاوه بر یکپارچه‌تر کردن نمای جلویی آیفون، منجر به افزایش سایز نمایشگر نیز می‌شود و به همین دلیل با ابعاد ۶.۷ اینچی نمایشگر در این گوشی طرف هستیم.

البته بخشی از افزایش ابعاد پنل OLED مدیون کاهش حاشیه‌های دور آن است. بر اساس فایل CAD افشا شده، می‌توان گفت حاشیه‌ها نسبت به نسل فعلی آیفون، ۰.۹ میلی متر کاهش داشته که طراحی گوشی را بیش از پیش آینده‌نگرانه می‌کند. برای جای دادن نمایشگر بزرگ نیز اپل مجبور شده کمی ابعاد کلی گوشی را افزایش دهد و به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ پرو مکس کمی عریض‌تر و کمی قد بلند‌تر شده باشد.

موضوع دیگری که شاید به مراحل نهایی نرسیده باشد، طراحی ماژول دوربین ۴ گانه است. می‌دانیم که علاوه بر ۳ دوربین فعلی، اپل پرچمدار بعدی خود را به اسکنر لایدار مجهز می‌کند. پیش‌بینی‌های اولیه در کنار رندر‌های CAD جدید این گوشی، از چینش مستطیلی خبر می‌دهند، ولی از آن جایی که افشاگر به نهایی بودن ۷۰ درصدی این طرح اشاره می‌کند، می‌توان متصور شد که اپل این بخش از آیفون ۱۲ پرو مکس را هم تغییر دهد.

آیفون ۱۲ پرو مکس

در نهایت بد نیست به اسپیکرهای این گوشی اشاره کنیم. اپل در نظر دارد حجم صدای خروجی از اسپیکرهای استریو آیفون ۱۲ پرو مکس را بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش دهد که رقم قابل توجهی است. البته برای بهره بردن از صدای قدرتمند‌تر، این کمپانی مجبور به تغییر طراحی شیار‌های اسپیکر می‌شود که در این رندرها نیز به خوبی نمایان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sajad.dh
    sajad.dh | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    طراحی پنل جلو هرچند که جای کار داره اما یه طراحی بهتر برای نمای پشت باید داشته باشه طراحی فعلی آیفون بهتر جا باز کرده توی دل کاربرا

مطالب پیشنهادی