ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتورهای موبایل سیم‌کارت رایگان سرپرستان خانوار را به صورت پستی ارسال می‌کنند

صبح دیروز بعد از اینکه اعلام شد ایرانسل و همراه اول سیم‌کارت رایگان به سرپرستان خانوار متقاضی وام یک میلیون تومانی دولت می‌دهند، انتشار عکس‌های متعددی از مردم در صف دریافت سیم‌کارت نگرانی‌هایی را به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵

صبح دیروز بعد از اینکه اعلام شد ایرانسل و همراه اول سیم‌کارت رایگان به سرپرستان خانوار متقاضی وام یک میلیون تومانی دولت می‌دهند، انتشار عکس‌های متعددی از مردم در صف دریافت سیم‌کارت نگرانی‌هایی را به وجود آورد. وزیر ارتباطات نیز ساعاتی پس از انتشار این عکس‌ها در شبکه اجتماعی توییتر به این اپراتورها دستور داد تا عرضه این نوع سیم‌کارت را متوقف نمایند و حالا هر دو اپراتور اعلام کرده‌اند که سیم‌کارت‌ها را برای سرپرست‌های خانوار پست می‌کنند.

نحوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی دولت از طریق پیامک انجام می‌شود و مسئولیت احراز هویت کاربران به دست وزارت ارتباطات انجام می‌شود. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از سرپرستان خانوار که سیم‌کارت فعالی به نام خود ندارند، به تهیه یک سیم کارت جدید روی بیاورند تا بتوانند پیش از اتمام موعد ثبت نام این وام، ثبت نام اولیه خود را تکمیل سازند. اپراتورهای موبایل نیز برای این دسته از افراد سیم‌کارت رایگانی در نظر گرفتند تا بتوانند با داشتن آن، مراحل ثبت نام اولیه خود را زودتر طی نمایند.

عرضه سیم‌کارت‌های رایگان اما در دفاتر فروش و ارتباطی اپراتورها انجام می‌شد و همین موضوع باعث به وجود آمدن ازدیاد جمعیت در این مراکز شد. این موضوع حجم انتقادات زیادی را در بین خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد و ایجاد صفوف طولانی از مردم در ایام شیوع کرونا مورد سوال قرار گرفت. اپراتورهای موبایل نیز برای پاسخگویی به این انتقادات، عرضه فیزیکی این سیم‌کارت‌های رایگان را معلق کرده و هر دو طی اطلاعیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرده‌اند که روش دریافت غیرحضوری را فعال ساخته‌اند.

اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در پی ازدحام متقاضیان در برخی مراکز فروش و خدمات تلفن همراه، اپراتور اول اعلام کرده تا هر زمان که مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی تمدید شود، طرح اهدای سیم‌کارت رایگان توسط همراه اول نیز تمدید خواهد شد و مردم بابت این موضوع نگرانی نداشته باشند.

این شرکت همچنین اعلام کرده که با توجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان، متقاضیان دریافت سیم‌کارت، از طریق فروشگاه اینترنتی همراه اول به این نشانی اینترنتی و رفتن به بخش «سیم کارت رایگان» نسبت به ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری رایگان خود اقدام و از مراجعه حضوری به دفاتر فروش پرهیز نمایند.

ایرانسل هم اعلام کرده که سیم‌کارت‌ها را از طریق پست به دست مشتریان خود می‌رساند و تاکید کرده متقاضیان واجد شرایط فوق می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل به این نشانی اینترنتی از طریق بخش «سیم‌کارت» و گزینه‌ی «سیم‌کارت اعتباری رایگان برای سیم‌کارت اولی‌ها» درخواست خود را ثبت و سیم‌کارت خود را از طریق شرکت پست در محل مورد نظرشان دریافت کنند.

بعد از رفتن به این بخش از سایت باید مشخصات سرپرست خانواری که سیم‌کارت ایرانسلی نداشته باشد را وارد کنید وگرنه با خطای «شما مجاز به خرید این سیم کارت نیستید لطفا اطلاعات ثبت نام فردی را وارد کنید که در حال حاضر هیچ سیم کارت ایرانسلی نداشته باشد» روبرو خواهید شد. سپس می‌توانید سیم‌کارت خود را به صورت پستی دریافت نمایید.

گفتنی است طبق اعلام شرکت پست، سیم‌کارت‌های ثبت نام شده در این دو اپراتور در اسرع وقت تحویل متقاضیان خواهد شد تا نگرانی برای پایان یافتن مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی نباشد، همچنین شایان ذکر است که فعالسازی این سیم‌کارت‌ها بر اساس راهنمایی که همراه با این محصول ارائه خواهد شد، توسط خود شخص متقاضی صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی