ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنترل کووید-۱۹
علمی

بنیاد گیتس خواستار همکاری بین‌المللی برای واکسیناسیون ۷ میلیارد نفر شد

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس خواستار کمک همه کشورها به واکسیناسیون ۷ میلیارد نفر در برابر بیماری مهلک کووید-۱۹ شده و همزمان ۱۵۰ میلیون دلار دیگر به توسعه داروی ویروس کرونا کمک کرد. در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس خواستار کمک همه کشورها به واکسیناسیون ۷ میلیارد نفر در برابر بیماری مهلک کووید-۱۹ شده و همزمان ۱۵۰ میلیون دلار دیگر به توسعه داروی ویروس کرونا کمک کرد.

در حالی که دروغ پراکنی علیه بیل گیتس در رسانه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده، بنیاد خیریه وی که پیشتر ۱۰۰ میلیون دلار به مبارزه جهانی با کرونا کمک کرده بود، از اهدای ۱۵۰ میلیون دلار دیگر خبر داد.

بخش عمده‌ای از این مبلغ صرف توسعه تست‌های تشخیص کرونا، روش های درمان کووید-۱۹ و عرضه جهانی آن می‌شود. بخش دیگری نیز در اختیار کشورهای فقیر آفریقا قرار می‌گیرد که فاقد تجهیزات، زیرساخت و منابع کافی برای مقابله با همه گیری ویروس هستند.

علی رغم این کمک‌ها تمرکز اصلی بنیاد خیریه بیل ملیندا گیتس روی توسعه واکسن برای کنترل کووید-۱۹ است. «مارک سوزمان»، مدیرعامل این بنیاد با اشاره به اینکه تهیه واکسن تا ۱۸ ماه زمان می برد، تاکید کرد که مقامات و کسب و کارها باید از همین حالا دست به کار شوند:

وقتی با پاتوژن جدیدی مثل کووید-۱۹ سر و کار دارید، بعد از کشف ویروس به میلیاردها دوز واکسن نیاز خواهید داشت. ۷ میلیارد نفر روی این کره خاکی زندگی می‌کنند و باید همه آنها را واکسینه کنیم اما هیچ کارخانه‌ای چنین ظرفیتی ندارد.

کنترل کووید-۱۹
مارک سوزمان

به  گفته سوزمان دانشمندان و محققان در سراسر دنیا در حال آزمایش حدود ۱۰۰ واکسن بالقوه هستند که بسیاری از آنها در تست‌های محدود جوابگو هستند اما از آزمایش‌های با شمار بالای داوطلبان سر بلند بیرون نخواهند آمد:

 باید وجود اثرات جانبی واکسن منتخب روی همه یا گروه خاصی از افراد مثل زنان باردار، افراد مسن یا کم سن و سال آزمایش شود. اکثر واکسن ها در آزمایش‌های گسترده موسوم به فاز ۳ شکست خواهند خورد.

سوزمان بر این باور است در این حین باید گروهی بین المللی از متخصصان، کمپانی‌ها و دولت‌ها از جمله چین و آمریکا مقدمات تولید صدها میلیون دوز واکسن را فراهم سازند. این پروژه به صرف میلیاردها دلار هزینه نیاز دارد اما وی به تولید واکسن تا ۱۸ ماه دیگر خوش‌بین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرقلی
    امیرقلی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    6 ماه پیش هم میگفتن 18 ماه دیگه... سال دیگه هم میگن 18 ماه دیگه

مطالب پیشنهادی