ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده‌های پایین رده AMD
تکنولوژی

پردازنده‌های پایین رده جدید AMD در راهند؛ رقابت با پردازنده‌های Core i3 اینتل

شرکت AMD در حال توسعه پردازنده‌های جدید رایزن با قیمت پایین است تا بتواند با پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core i3 کامت لیک اس رقابت کند. پردازنده‌های پایین رده AMD در سری رایزن ۳ قرار می‌گیرند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شرکت AMD در حال توسعه پردازنده‌های جدید رایزن با قیمت پایین است تا بتواند با پردازنده‌های نسل دهم اینتل Core i3 کامت لیک اس رقابت کند. پردازنده‌های پایین رده AMD در سری رایزن ۳ قرار می‌گیرند.

این پردازنده‌های ۴ هسته‌ای بر اساس معماری Zen ۲ به تولید می‌رسند و پردازنده‌های آینده Core i3 کامت لیک اس اینتل را هدف قرار داده‌اند. این پردازنده‌های پایین رده AMD به ۴ هسته و ۸ رشته مجهز می‌شوند و ۱۶ مگابایت حافظه کش L3 و ۲ مگابایت حافظه کش L2 دارند. فرکانس این پردازنده‌های پایین رده AMD برابر با ۳.۹ و ۴.۳ گیگاهرتز اعلام شده که انتظار می‌رود مربوط به فرکانس بوست آن‌ها باشد و این شرکت فرکانس پایه پایین‌تری برای آن‌ها درنظر بگیرد.

تابستان سال گذشته شرکت AMD از پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ رایزن برپایه معماری Zen ۲ رونمایی کرد. در حال حاضر این کمپانی پردازنده‌های سری رایزن ۵، رایزن ۷، رایزن ۹ را برپایه معماری Zen 2 در بازار می‌فروشد و خبری از پردازنده‌های سری رایزن 3 نیست، اما در آینده نزدیک این موضوع تغییر می‌کند.

پردازنده‌های پایین رده AMD

رایزن ۳ ۳۱۰۰ و رایزن ۳ ۳۳۰۰X پردازنده‌های پایین رده AMD را تشکیل می‌دهند. توان حرارتی این دو پردازنده برابر با ۶۵ وات بوده که با توجه به بهینه‌سازی‌های معماری Zen ۲ و همچنین لیتوگرافی ۷ نانومتری، چندان مناسب نیست و غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

این شرکت به دو دلیل می‌تواند پردازنده‌های چهار هسته‌ای سری رایزن ۳ را وارد بازار کند. یکی از آن‌ها نجات پردازنده نامناسب و ناقص رایزن ۵ ۳۶۰۰ و غیرفعال‌سازی CCX معیوب است و دیگری استفاده از یک طراحی کاملا جدید که تنها یک CCX درون CCD دارد. در صورتی که AMD به دنبال استفاده از طراحی جدید باشد، از نظر قیمتی می‌تواند رقابت جذاب‌تری با پردازنده‌های Core i3 اینتل ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    واقعا سری رایزن amd فوق العاده هستن نسبت قیمت به قدرت
    فقط ازین موندم که چرا دیتاسنتر ها خیلی کم ازین نوع سرور استفاده میکنن تا سرورهای قدرتمند با توان بالا بشه با قیمت پایین تر خرید، مخصوصاً دیتاسنتر های ایرانی که بخاطر نرخ ارز قیمت سخت افزار خیلی بالا رفته و با خرید این نوع سخت افزار میشه براحتی افزایش قیمت رو جبران کرد و سرورهای قدرتمندی رو به کاربران تحویل بدن و دیگه شاهد هاستینگ های بی کیفیت و اورسل شده نباشیم

  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    هر چی رقابت بیشتر بشه قیمت ها مناسب تر میشه

  • amir hn
    amir hn | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    دوستان این موضوع که سی پی یو های با فرکانس و قدرت پردازشی پایین تر عمرشون از سی پی یو های پرقدرت بیشتره حقیقت داره؟

    • aminaj
      aminaj | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

      من به شخصه تاحالا تموم شدن عمرشونو ندیدم ولی در کل حتی اگه شما اورکلاک کنی و خنک نگهش داری صدمه ای نمیبینه

  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    این عالیه که یکی دندونای اینتل شارلاتان رو بکشه

مطالب پیشنهادی