ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای کامل مشخصات خانواده نووا ۷ هواوی؛ همچنان خبری از سرویس‌های گوگل نیست

هواوی قرار است هفته آینده از سری نووا ۷ رونمایی کند. گفته می‌شود سری جدید خانواده نووا، شامل ۳ گوشی نووا ۷ SE، نووا ۷ و نووا ۷ پرو می‌شود. البته طبق روال همیشه، افشاگرانی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

هواوی قرار است هفته آینده از سری نووا ۷ رونمایی کند. گفته می‌شود سری جدید خانواده نووا، شامل ۳ گوشی نووا ۷ SE، نووا ۷ و نووا ۷ پرو می‌شود. البته طبق روال همیشه، افشاگرانی وجود دارند که تمامی مشخصات فنی و طراحی گوشی‌های جدید این کمپانی را لو دهند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا آن‌ها را مرور ‌کنیم.

نووا ۷ SE

نووا ۷

به نظر می‌رسد پسوند SE برای نشان دادن قیمت پایین‌تر گوشی‌ها یک انتخاب محبوب به حساب می‌آید. کمپانی هواوی نیز قرار است ارزان‌ترین گوشی خود از سری نووا ۷ را با همین نام به بازار عرضه کند. مشابه دیگر گوشی‌های پیشین این خانواده، با نمایشگری ۶.۵ اینچی و با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی بدون حاشیه از نوع LCD طرف هستیم که در بالا و سمت چپ آن، حفره دوربین سلفی قرار دارد.

با نگاهی به مشخصات فنی این گوشی می‌بینیم که هواوی برای ارزان‌ترین گوشی از سری نووا ۷، چیپست کرین ۸۲۰ 5G را برگزیده که از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. بر اساس تصویر لو رفته از این گوشی نیز می‌توان تایید کرد که نووا ۷ SE از شارژر سریع ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند. متاسفانه تصویری از قاب پشتی این گوشی در دسترس نیست و در نتیجه از چینش دوربین‌ها خبری نداریم. تنها می‌دانیم که یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با ضریب f/۲.۴ (احتمالا ماکرو یا عمق‌سنج) در پشت و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲ در این گوشی قرار دارد. همانند دیگر گوشی‌های این کمپانی، می‌دانیم که نووا ۷ SE از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نخواهد کرد، ولی با رابط کاربری EMUI 10.1 و اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شود. در هر صورت با یک گوشی ۱۸۹ گرمی و نسبتا سنگین روبرو هستیم.

نووا ۷ 5G

نووا ۷

با نزدیک‌تر شدن به راس هرم سری نووا ۷، مشخصات گوشی‌های کمپانی هواوی نیز بهبود پیدا می‌کنند. تفاوت اول این گوشی با نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر، در نوع پنل نمایشگر است. نووا ۷ از یک پنل OLED حفره دار ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی بهره می‌برد. همچنین چیپست به کار رفته در این گوشی نیز قوی‌تر است و همانند برخی دیگر از گوشی‌های این کمپانی، از چیپست کرین ۹۸۵ استفاده کرده و یک رم ۸ گیگابایتی نیز این چیپست را همراهی می‌کند. فضای ذخیره‌سازی که هواوی برای نووا ۷ در نظر گرفته ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود.

خوشبختانه عکسی از قاب پشتی این گوشی نیز به همراه نمای جلویی آن منتشر شده که می‌تواند ایده خوبی از چینش دوربین‌ها به ما بدهد. یک ماژول عمودی، ۴ دوربین را در خود جای داده که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و در نهایت ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. نووا ۷ از یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعت تغذیه می‌شود و می‌توانید آن را با شارژر سریع ۴۰ واتی نیز شارژ کنید. اینجا هم خبری از سرویس‌های گوگل نیست، ولی رابط کاربری EMUI 10.1 بر پایه اندروید ۱۰ را شاهد هستیم. نووا ۷ در ۴ رنگ قرمز، سبز، بنفش و مشکی و با ۱۸۰ گرم وزن به بازار عرضه می‌شود.

نووا ۷ پرو 5G

نووا ۷

با رسیدن به راس هرم، با بهترین مشخصات فنی روبرو می‌شویم. کمپانی هواوی برای نووا ۷ پرو از یک نمایشگر ۶.۵۷ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی بهره برده که برخلاف دیگر برادران خود از یک حفره بیضی شکل برای جای دادن دوربین سلفی دوگانه ۳۲ مگاپیکسلی اصلی و ۸ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده کرده است.

پشت این گوشی نیز دوباره با یک ماژول عمودی با دوربین ۴ گانه طرف هستیم. تفاوت نسخه پرو با نسخه معمولی نووا ۷، در دوربین پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی بوده که به جای دوربین تله فوتو در این گوشی قرار گرفته است. کرین ۹۸۵ به همراه ۸ گیگابایت رم نیز وظایف پردازشی را بر عهده دارند. هواوی تصمیم گرفته تا از همان باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی بهره ببرد. شارژر سریع ۴۰ واتی نیز به قوت خود باقیست. انتظار می‌رود این ۳ گوشی در ۲۳ آوریل در چین رونمایی شده و سپس به بازارهای دیگر راه یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aliakbar
    aliakbar | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    اگر سرویس گوگل را ندارد پس به چه درد میخورد اندروید بر پایه ی گوگل هستش

مطالب پیشنهادی