ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا

تولید یک میلیون واکسن احتمالی ویروس کرونا در بریتانیا آغاز شد

دانشمندان دانشگاه آکسفورد قصد دارند نزدیک به یک میلیون دوز از واکسن احتمالی بیماری کووید-۱۹ را تولید کنند. نکته جالب اینجاست که هنوز کارایی این واکسن مشخص نشده است. در هر صورت به نظر می‌رسد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

دانشمندان دانشگاه آکسفورد قصد دارند نزدیک به یک میلیون دوز از واکسن احتمالی بیماری کووید-۱۹ را تولید کنند. نکته جالب اینجاست که هنوز کارایی این واکسن مشخص نشده است. در هر صورت به نظر می‌رسد این واکسن‌ها تا سپتامبر سال جاری آماده شوند و اگر همه‌چیز خوب پیش برود، با واکسن احتمالی ویروس کرونا طرف هستیم.

این واکسن آزمایشی تحت نام «ChAdOx1 nCoV-19» شناخته می‌شود و از نوع ضد ویروس با خواص ژنتیکی است. به صورت کلی نزدیک ۷۰ نوع واکسن احتمالی برای درمان قطعی ویروس کرونا در دست توسعه است که ۵ واکسن آزمایش‌های بالینی مقدماتی خود را پشت سر می‌گذارند. محققین آکسفورد اکنون به دنبال داوطلب برای آزمایش این واکسن احتمالی هستند. آدرین هیل یکی از محققین این دانشگاه می‌گویند:

ما به کمک شبکه‌ای از تولیدکنندگان در ۷ کشور مختلف شروع به تولید یک واکسن با خطرپذیری و مقیاس بالا کردیم. هدف ما این است که تا ماه سپتامبر که نتایج احتمالی مثبت تست‌های ما آماده می‌شود، یک میلیون واکسن را در اختیار داشته باشیم.

ویروس کرونا

برچسب «تولید خطرپذیر» به فرایند توسعه این واکسن نشان می‌دهد که محققین و شرکای تجاری آن‌ها قصد دارند با وجود احتمال ناکارآمدی آن، تعداد زیادی از این واکسن را تولید کنند. هیل به همراه دیگر همکاران از برنامه‌های خود مبنی بر انجام آزمایش‌های میان ‌مرحله‌ای در هفته‌های آتی خبر داده‌اند. هدف این تیم تحقیقاتی، بزرگسالانی بین ۱۸ و ۵۵ سال است.

از دل این گروه از داوطلبان، بزرگسالان مسن‌تر به فاز نهایی آزمایش‌های بالینی راه پیدا خواهند کرد. محققین امیدوارند در فاز نهایی و منتهی به ماه سپتامبر، بیش از ۵ هزار داوطلب را آزمایش کرده باشند. با وجود این که هیچ تضمینی مبنی بر کارآمد بودن این واکسن وجود ندارد، محققین معتقدند که واکسن «ChAdOx1» همان واکسنی است که به ویروس کرونا پایان می‌دهد. سارا گیلبرت پروفسور واکسن‌شناسی آکسفورد می‌گوید:

ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم از کارکرد این واکسن‌ها مطمئن باشیم. عقیده من اما این بوده که این واکسن از شانس بالایی برای موفق شدن برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خوب دیگه مردم افریقا اماده باشید که قرار است موش ازمایشگاهی بشوید واکسن احتمالی ?

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    اینا به صورت تئوری و ازمایشهای حیوانی قطعا میدونن‌ واکسنشون موثره حتی اگه برای همه موثر نباشه و عوارضی نداشته باشه و بتونه قسمتی از جامعه رو‌واکسینه‌کنه خودش یه سد در نقابل ویروسه

    • peyman57
      peyman57 | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      چقدر برای انسان و مردم خودشون ارزش قائلن . مقایسه کنید با وضع خودمون . حرفی باقی نمی مونه

مطالب پیشنهادی