ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پادتن ویروس کرونا
علمی

هشدار سازمان بهداشت جهانی: وجود پادتن به معنی مصونیت در برابر کووید-۱۹ نیست

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که افراد بهبود یافته از کووید-۱۹ صرفا به خاطر وجود پادتن در بدن خود از ابتلای دوباره به این بیماری مصون نیستند. تا کنون حدود ۵۶۵ هزار نفر از بیماران ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که افراد بهبود یافته از کووید-۱۹ صرفا به خاطر وجود پادتن در بدن خود از ابتلای دوباره به این بیماری مصون نیستند.

تا کنون حدود ۵۶۵ هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ سلامت خود را بازیافته‌اند اما متخصصان بر این باورند که شمار این افراد بسیار بیشتر است چرا که بسیاری افراد بدون وجود علائم به کرونا مبتلا شده و از آن جان به در برده‌اند.

تشخیص ابتلای این دسته از افراد با تست بزاق و مخاط ساده نیست و به همین خاطر برخی سازمان‌ها اقدام به توسعه تست‌های ویژه کرده‌اند. در این تست وجود آنتی بادی ویروس کرونا در خون آزمایش می‌شود و حتی با گذشت چندین روز از بهبودی فرد هم امکان تشخیص ابتلای قبلی به کرونا وجود دارد. بسیاری بر این باورند که در صورت مثبت شدن این آزمایش آنها به لطف وجود پادتن در برابر ویروس کرونا مصون هستند اما سازمان بهداشت جهانی در کنفرانسی خبری روی این فرضیه خط بطلان کشید.

پادتن ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی در حالی در اینباره هشدار داده که چند روز قبل هم کره جنوبی از شناسایی ده‌ها نفر خبر داده بود که ظاهرا از کووید-۱۹ بهبود پیدا کرده بودند اما دوباره آثار بیماری در بدن آنها ظاهر شده است. با افزایش نگرانی‌ها در این باره سازمان بهداشت جهانی بررسی پرونده پزشکی این افراد را در دستور کار قرار داد. یکی دیگر از فرضیه‌ها در مورد بیماری دوباره احتمال ضعیف شدن ویروس در بدن مبتلایان و پدیدار شدن دوباره آن است.

علاوه بر مقامات سازمان بهداشت «دکتر جان سانتیاگو»، نماینده ماساچوست به نقل از کارکنان مراکز پزشکی از روند نگران کننده ابتلای دوباره افراد به ویروس کرنا خبر داده است. شدت بیماری این افراد در دفعات بعدی به مراتب بیشتر از بار اول بیماری بوده و معمولا به دستگاه تنفس مصنوعی و حتی بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه نیاز پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amir gambil
    amir gambil | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این خبرارو جوری میزارید ک همه ترس بهشون وارد میشه.لطفا دقیق با جزئیات بزارید اونایی ک تو کره جنوبی پیدا شدن بر اساس ی ازمایش خاصی ک فقط ژنتیک ویروس رو تشخیص میده شناساییشدن اسم ازمایشش رو یادم نیست و نحوه تشخیص ویروس جوریه ک ویروس رو شما ی انسان فرض کنید ک قبلا کت داشته ولی تو ازمایش اینا کت تنش نیست.و هنوز هم مشخص نیست ک این ویروس بی کت خطر داره یانه و تحقیقی ک شده هیچکدومشون حالشون بد نشده

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این که ما فکر کنیم چون ویروس مقاومت ایجاد نمیکنه واکسن هم نمیتونه مقاومت ایجاد کنه اشتباه هست، ویروس منجر به ساخت پادتن میشه در بدن، اما ممکنه واکسن با باعث ساخت پروتئینی بشه که راه نفوذ ویروس به سلول رو ببنده یا کم کنه یا باعث شناسایی ویروس در زمانی نزدیک شدن به هسته بشه، واکسن الزاما برای تولید پادتن تواید نمیشه و ممکنه هر واکسن به شکل متفاوتی عمل کنه..

  • Ahmad
    Ahmad | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    دیجیاتو لطفا سلیقه ای برخورد نکن
    چرا کامنت من منتشر نشد
    ،،، وقتی خود ویروس فعال نتونه مقاومت ایجاد کنه از واکسنش چ انتظاری میشه داشت،،،

  • Ahmad
    Ahmad | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    وقتی خود ویروس زنده و فعال نتونه مقاومت ایجاد کنه از واکسن چه انتظاری میشه داشت؟؟؟؟؟؟

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

    The End Is Near!

مطالب پیشنهادی