ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هشدار پلیس راهور: قرار دادن پلاک خودرو در پشت شیشه تخلف است

شماره پلاک خودرو همانند اثر انگشت در خودروها می باشد که باید منحصر به فرد باشد و به همین دلیل هیچ اتومبیلی دارای پلاک یکسان با سایر پلاک ها نیست. پلاک های وسایل نقلیه ایرانی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شماره پلاک خودرو همانند اثر انگشت در خودروها می باشد که باید منحصر به فرد باشد و به همین دلیل هیچ اتومبیلی دارای پلاک یکسان با سایر پلاک ها نیست.

پلاک های وسایل نقلیه ایرانی دارای یازده نوع برای خودروها و پلاک موتورسیکلت ‌ها هستند که در چهار رنگ صادر می‌ شوند. شماره گذاری خودروها نیز به صورتی است که می‌ توان از شماره پلاک آن ها به اطلاعاتی مانند استان صادر کننده پلاک، تاریخ صدور پلاک و … پی برد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با اشاره به اینکه گاهی دیده می شود رانندگان خودروهای سواری پلاک خودرو را در پشت شیشه نصب می کنند، اعلام کرد:

«قراردادن پلاک خودروها به غیر از محل نصب تعبیه شده خلاف قانون است.»

پلاک خودرو

وی همچنین مطرح کرده است:

«در صورتی که رانندگان، پلاک خودرو را به غیر از محل مناسب تعبیه شده مانند پشت شیشه قرار بدهند، تخلف بوده و جریمه خواهند شد.»

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات نظم عمومی را به ارمغان می آورد، افزود: «امید است با رعایت قوانین از سوی شهروندان شاهد نظم عمومی در پایتخت باشیم. تمامی پلاک خودرو ها از سوی مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می‌ شود و برابر قانون تردد خودرو های فاقد پلاک ملی تخلف بوده و با آن برخورد می‌ شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی