ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف صفحات اضافی در ورد
آموزش

آموزش حذف صفحات اضافی در ورد و صفحاتی که آسان پاک نمی‌شوند

در این مقاله روش‌های حذف صفحات اضافی در ورد و صفحاتی که آسان پاک نمی‌شوند را با هم مرور خواهیم کرد.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

احتمالا شما هم در هنگام استفاده از نرم افزار مایکروسافت ورد، با مشکل صفحات خالی در میانه یا انتهای متن مواجه شده‌اید. حذف صفحات اضافی در ورد می‌تواند در برخی موارد دردسرساز شود و زمان زیادی از کاربران بگیرد. خوشبختانه به کمک روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، می‌توانید به سادگی و در کمترین زمان اقدام به پاک کردن چنین صفحه‌هایی نمایید.

حذف صفحات اضافی در ورد

آسان‌ترین راه برای حذف صفحات اضافی در ورد، استفاده از کلیدهای Delete و Backspace است. البته باید به محل قرارگیری نشانگر پیش از فشردن کلیدها دقت داشت. جهت استفاده از این روش تنها کافی است تا مراحل زیر را در پیش بگیرید.

۱. برای شروع، نشانگر خود را در انتهای صفحه خالی قرار دهید. اگر فضای خالی در بالای یک صفحه قرار دارد؛ باید نشانگر را در ابتدای صفحه قرار دهید تا بتوانید این فضاها را پاک کنید.

۲. حالا نوبت به استفاده از کلید Delete یا Backspace می‌رسد. یکی از این دو کلید را آنقدر فشار دهید تا تمامی خطوط خالی در صفحه حذف شود. ممکن است محل قرارگیری شروع صفحات پس از انجام این کار کمی دستخوش تغییر شود و نیاز به ویرایش مجدد داشته باشد.

۳. روش دیگر برای حذف صفحات اضافی در ورد، قرار دادن نشانگر موس در ابتدای صفحه و سپس نگه داشتن کلید Shift همزمان با زدن کلید نشانگر پایین است تا وقتی که به انتهای صفحه برسید. در این حالت تمامی خطوط اضافی انتخاب می‌شود و در نهایت می‌توانید با فشردن یکی از کلیدهای Delete یا Backspace اقدام به حذف گروهی آن‌ها نمایید.

حذف صفحات اضافی در ورد

پاک کردن صفحات ورد که به آسانی حذف نمی‌شوند

احتمال دارد در برخی مواقع، امکان حذف صفحات اضافی در ورد به روش گفته شده در قسمت قبلی وجود نداشته باشد. این مسئله دلایل مختلفی دارد که ممکن است ناشی از فرمت‌بندی خودکار ورد باشد. برای رفع آن می‌توان از روش زیر بهره گرفت.

۱. از نوار بالایی نرم افزار ورد وارد منوی View شوید و در ادامه گزینه Navigation Pane را مطابق تصویر زیر روی حالت فعال قرار دهید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۲. پس از طی کردن مراحل بالا، Navigation Pane در سمت چپ پنجره ورد ظاهر خواهد شد. حالا صفحه خالی مورد نظر را از میان صفحات نمایش داده شده انتخاب کرده و سپس یکی از کلیدهای Delete یا Backspace را فشار دهید تا حذف شود.

حذف صفحات اضافی در ورد

۳. در برخی مواقع ممکن است وارد کردن Page Break (قطع صفحه) توسط کاربر دیگر یا خود برنامه ورد موجب جلوگیری از حذف صفحات خالی شود. برای حل این معضل، وارد منوی Layout نرم افزار شوید و سپس گزینه Margins را انتخاب نمایید. در ادامه روی Custom Margins کلیک کنید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۴. حالا در پنجره باز شده، تب Layouts را انتخاب نمایید. در بخش Section Start از منوی کشویی گزینه New Page را برگزینید. در نهایت روی کلید OK کلیک نمایید تا تغییرات صورت گرفته اعمال شود.

حذف صفحات اضافی در ورد

۵. راهی دیگر برای نمایش فرمت‌بندی اصلی فایل ورد، رفتن به منوی File و انتخاب گزینه Options است. در ادامه به بخش Display مراجعه کنید و تیک گزینه Show all formatting marks را بزنید. در نهایت جهت ذخیره تغییرات روی کلید OK بزنید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۶. اکنون می‌توانید علائم مرتبط با فرمت صفحات را درون فایل مشاهده کنید. به دنبال علامت‌های پاراگراف و Page Break باشید و آن‌ها را انتخاب نمایید. پس از انتخاب تمامی موارد، با فشردن کلید Delete یا Backspace می‌توانید اقدام به حذف آن‌ها نمایید.

حذف صفحات اضافی در ورد

جداول و صفحات خالی در ورد

در اغلب موارد، وارد کردن یک جدول جدید به فایل‌های ورد موجب ساخت یک صفحه خالی در ادامه آن می‌شود؛ زیرا جداول به صورت خودکار یک پاراگراف بعد از خود دارند که می‌تواند باعث ایجاد شدن صفحات جدید شود. برای حل این مشکل روش زیر را طی کنید.

۱. اولین و ساده‌ترین راه‌کار، بردن نشانگر به خط خالی بعد از جدول و زدن کلید Delete یا Backspace است. اگر مشکل از این طریق برطرف نشد، می‌توانید از مراحل بعدی کمک بگیرید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۲. با استفاده از روشی که در قسمت قبلی گفته شد، نمایش علائم فرمت‌بندی فایل را فعال کنید. در ادامه علائم پاراگراف بعد از جدول را انتخاب کرده و پس از راست کلیک، گزینه Paragraph را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مقادیر Indentation و Spacing روی صفر قرار گرفته باشند.

حذف صفحات اضافی در ورد

۳. اگر باز هم موفق به حذف قسمت‌های اضافی نشدید، دوباره اقدام به انتخاب کردن علائم پاراگراف نمایید. سپس از قسمت Font در تب Home تیک گزینه Hidden در پایین عنوان Effects را مطابق تصویر پایین بزنید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۴. در صورتی که هیچ کدام از روش‌های گفته شده کارساز نبودند، می‌توانید اقدام به حذف فضای خالی قبل از جدول کنید تا حدی که صفحه بعد از آن پاک شود.

حذف صفحات اضافی در ورد

حذف صفحات اضافی در ورد با Find & Replace

۱. در ابتدا روی صفحه‌ای که خواستار پاک شدنش هستید چپ کلیک کنید. حالا می‌توانید از گوشه پایین و سمت چپ صفحه «شماره» صفحه‌ای که در آن قرار گرفته‌اید را مشاهده کنید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۲. حالا کلیدهای ترکیبی Ctrl+G (یا در مک Option+Command+G) را با هم فشار دهید. با این کار وارد تب Go To در پنجره Find & Replace خواهید شد. اینجا عبارت page\ را در باکس خالی Enter Page Number بنویسید. سپس روی Go To کلیک کنید.

حذف صفحات اضافی در ورد

۳. در این صورت تمام محتوایی که در صفحه مد نظر شما قرار گرفته Select می‌شود. تمام کاری که باقی می‌ماند این است که با یک بک اسپیس به راحتی هر چیزی که روی صفحه مانده را پاکسازی کنید.

سوالات متداول درباره حذف صفحات اضافی در ورد

آیا صفحات اضافی آخر ورد را می‌توان حذف کرد؟

یکی از مشکلات رایج ویراست مقالات و نوشته‌ها صفحات اضافه‌ای است که آخر برنامه ورد وجود دارند. با چند روش ساده می‌توانید این صفحات را حذف و متن خود را با ویراست کامل تحویل دهید.

راحت ترین راه برای حذف تمام صفحات ورد چیست؟

آسان‌ترین روش انتخاب متن و صفحات اضافه کلیک چپ روی آن‌ها و زدن دکمه بک اسپیس است. با این کار هر متن یا صفحه اضافه‌ای را به راحتی حذف خواهید کرد.

به چه شکل میتوان صفحات ورد را تک به تک حذف کرد؟

استفاده از روش Find & Replace برای اینکار کاربردی است. شما با بازکردن این صفحه و انتخاب صفحه مورد نظر تمام متن و محتوای آن را انتخاب و با یک دکمه بک اسپیس حذف خواهید کرد.

این مطلب توسط «امین بیگ‌زاده» نوشته شده و در تاریخ 24 مرداد 1401 توسط «امیر امام جمعه» بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • نرگس احمدی ازاد
    نرگس احمدی ازاد | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    واسه منم بین نوشته ها نقطه افتاده حالا چیکار کنم

  • z m
    z m | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

    سلام من shift , ctrl و8 را گرفتم روی تمام متنم q انداخت و بین کلماتم نقطه انداخته الان چجوری میتونم درستش کنم حتی ورد های دیگر را هم باز میکنم این اتفاق در آنها هم رخ داده

    • نرگس احمدی ازاد
      نرگس احمدی ازاد | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

      ببخشید شما چیکار کردید منم این مشکل رو دارم

مطالب پیشنهادی