ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال عرضه دو مدل ایرپاور؛ شارژر بی سیم اپل رنگ روز را می‌بیند؟

یکی از نافرجام‌ترین محصولات کمپانی اپل، پد شارژر بی سیم این کمپانی به نام ایرپاور بود. پس از این که این شارژر بی سیم در کنار آیفون X رونمایی شد، ایرپاور دیگر رنگ روز را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

یکی از نافرجام‌ترین محصولات کمپانی اپل، پد شارژر بی سیم این کمپانی به نام ایرپاور بود. پس از این که این شارژر بی سیم در کنار آیفون X رونمایی شد، ایرپاور دیگر رنگ روز را ندید تا اپل بالاخره عرضه آن را به دلیل نرسیدن به سطح استانداردهای کیفی خود، لغو کرد. اکنون اما اخباری مبنی بر عرضه دو ایرپاور به گوشی می‌رسد تا شاید بالاخره کاربران این کمپانی بتوانند تمامی دستگاه‌های خود را همزمان شارژ کند.

یکی از دلایلی که اپل را مجاب به لغو عرضه این محصول کرد، داغ کردن بیش از حد ایرپاور بود. البته پس از آن ده‌ها مدل مشابه محصول نافرجام اپل از شرکت‌های دیگر به بازار عرضه شد، ولی هیچکدام نمی‌توانستند از یک پد برای شارژ همزمان آیفون و اپل واچ استفاده کنند (هر محصولی مکان مشخصی برای شارژ شدن داشت). اپل می‌خواست این مشکل را به نحو خودش انجام دهد، اما پس از مشکلات متعدد عرضه آن را به کلی لغو کرد. امروز اما اخباری منتشر شده که به عرضه دو مدل ایرپاور اشاره می‌کند؛ یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر و احتمالا محدود.

ایرپاور

ایرپاور بزرگتر با کد C68 شناخته می‌شود و برادر کوچکتر آن نیز کد C62 را یدک می‌کشد. شارژر بی سیم ایرپاور C68 مشابه همان مدلی است که اپل در ابتدا قصد داشت به بازار عرضه کند. به احتمال زیاد این پد شارژ بی سیم از چند دستگاه به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند آیفون، ایرپاد و اپل واچ خود را شارژ کنند.

نسخه کوچکتر اما محدودتر بوده و تنها می‌تواند یک دستگاه را شارژ کند. البته به نظر می‌رسد این دستگاه هم بتواند همه محصولات اپل را شارژ کند؛ موضوعی که دیگر کمپانی‌ها نتوانستند به آن دست یابند. علت آن هم متفاوت بودن تکنولوژی شارژ بی‌سیم آیفون و اپل واچ است. آیفون و کیس شارژ ایرپاد، از تکنولوژی شارژ بی سیم Qi (بخوانید چی) استفاده می‌کنند، در حالی که اپل واچ از تکنولوژی انحصاری MagSafe استفاده می‌کند و نمی‌توان آن را به کمک پدهای شارژ بی سیم چی شارژ کرد.

با این حال به نظر می‌رسد اپل توانسته مشکلات پیشین ایرپاور را برطرف کند و به زودی باید شاهد معرفی آن‌ها باشیم؛ البته اگر عرضه این دو هم کنسل نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی