ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به کسب و کارهای آسیب‌دیده تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده بر اثر کرونا خبر داد. «علی وحدت» در مورد جزئیات تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری از کسب و کارهای زیان ‌دیده بر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده بر اثر کرونا خبر داد. «علی وحدت» در مورد جزئیات تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری از کسب و کارهای زیان ‌دیده بر اثر شیوع ویروس کووید-19 گفت:

«با توجه به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور ایجاد کرده است، صندوق نوآوری و شکوفایی با هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور مصوب کرد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فناور، خلاق، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های فعال در اکوسیستم فناوری و نوآوری حمایت کند. بر این اساس مقرر شد تسهیلاتی هم‌راستا با تسهیلاتی که دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب کرده در صندوق اجرا شود.»

وحدت با اعلام اختصاص تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان، فناور، خلاق، استارت‌آ‌پ‌ها و شتابدهنده‌هایی که کسب و کارشان به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است اعلام کرده که این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با نرخ ۹ درصد در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد:

«این تسهیلات با پایش وضعیت فعالیت و اشتغال شرکت‌ها طی ۶ ماه پرداخت خواهد شد. بعد از آن ۶ ماه جهت بازیابی توان شرکت‌ها تنفس داده می‌شود و تسهیلات طی یک سال بعد به صورت اقساطی بازپرداخت خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرده که برای سایر شرکت‌های فعال در اکوسیستم نوآوری نیز برنامه‌هایی در نظر دارند. او گفته با توجه به بزرگی اکوسیستم و محدودیت منابع مالی صندوق در گام اول شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی که در اثر شیوع کرونا آسیب‌های شدیدی دیده‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند. وی در ادامه تاکید کرده که «به زودی با جذب منابع مالی و در ادامه اجرای طرح، برنامه‌هایی نیز برای سایر فعالان از جمله شرکت های فناور، خلاق و استارت‌آ‌پ‌ها ارائه خواهد شد.»

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اذعان دارد شرکت‌های دانش‌بنیان و شتابدهنده‌‌ها می‌توانند به صورت مستقیم به سامانه غزال مراجعه کرده و با شرح مستنداتی که نشان‌دهنده آسیب‌دیدگی آنها بعد از شیوع بیماری کووید- ۱۹ است درخواست خود را اعلام کنند. به گفته او تقاضاها توسط کارشناسان بررسی و پاسخ داده می‌شود.

متقاضیان می تواننند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی به این نشانی اینترنتی مراجعه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی