ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mask corona
علمی

ماسک تا چه میزان مانع از پخش آب دهان در هنگام صحبت می‌شود؟ [تماشا کنید]

کووید-۱۹ تبدیل به بزرگترین بحران کنونی جهان شده و دانشمندان زیادی در حال کار روی آن هستند. در حالی که برخی به نقش ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا اشاره می‌کنند، تعدادی آن را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۰

کووید-۱۹ تبدیل به بزرگترین بحران کنونی جهان شده و دانشمندان زیادی در حال کار روی آن هستند. در حالی که برخی به نقش ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا اشاره می‌کنند، تعدادی آن را بی تاثیر می‌دانند. به تازگی ویدیویی منتشر شده که نقش ماسک در جلوگیری از پخش آب دهان در هنگام صحبت کردن را نشان می‌دهد.

برخی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا به مردم خود توصیه کرده‌اند که در فضاهای عمومی از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند تا سرعت شیوع کرونا کاهش پیدا کند. با وجود این توصیه، هنوز بسیاری از مردم در بیرون از خانه ماسک به دهان خود نمی‌زنند و بدون ترس از ابتلا به کووید-۱۹، در محیط‌های عمومی حضور می‌کنند.

اگرچه محققان هنوز به جواب قاطعی در رابطه با تاثیرگذاری ماسک در جلوگیری از شیوع کرونا دست پیدا نکرده‌اند، اما به تازگی ویدیویی از سوی New England Journal of Medicine منتشر شده که این موضوع را نشان می‌دهد. در حقیقت ماسک مانع از پخش آب دهان در هنگام صحبت کردن می‌شود.

در بخشی از این ژورنال نوشته شده:

«عمل صحبت کردن باعث تولید قطرات مایع دهانی می‌شود که اندازه آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد و این قطرات قادر به انتقال ویروس هستند. در حالی که قطرات بزرگ به سرعت به زمین می‌افتند، قطرات کوچک می‌توانند در هوا معلق شوند و مانند آئروسل رفتار کنند. بنابراین با تنفس آن‌ها، ویروس می‌تواند به افراد سرایت کند.»

در این تحقیق به این موضوع اشاره شده که با افزایش صدای خود در هنگام صحبت کردن، آب دهان بیشتری به اطراف پرتاب می‌کنید. اگرچه اندازه قطرات در زمان صحبت کردن کوچکتر از سرفه یا عطسه است، اما به گفته این ژورنال، از نظر تعداد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، عدم استفاده از ماسک می‌تواند باعث پخش تعداد زیادی قطرات آب دهان شود.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ماسک نه تنها مفید نیست بلکه در دراز مدت به سیستم گوارشی و ریه های فرد اسیب جدی می زند دقت کنیم که برخی درمان ها در مواردی نظیر کرونا که درمان قطعی ندارند انتخاب بین بد و بدتر است بهترین کار در خانه ماندن است

  • رامین
    رامین | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ویدیو کاملا گویا بود

مطالب پیشنهادی