ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال مجهز شدن اپل رینگ به تراشه U1؛ کنترل وسایل با اشاره به طرف آن‌ها

اپل سال هاست ایده ساخت حلقه هوشمندی را دنبال می‌کند که بتوان به کمک آن دیگر محصولات اپل را با ژست‌های حرکتی کنترل کرد. این شرکت سال ۲۰۱۵ پتنت این حلقه را ثبت کرد و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

اپل سال هاست ایده ساخت حلقه هوشمندی را دنبال می‌کند که بتوان به کمک آن دیگر محصولات اپل را با ژست‌های حرکتی کنترل کرد. این شرکت سال ۲۰۱۵ پتنت این حلقه را ثبت کرد و حالا پس از تقریباً پنج سال به تازگی پتنت دیگری برای این اختراع به اپل اعطا شده که اطلاعات جدیدی در مورد این حلقه هوشمند می‌دهد.

بر اساس گزارش Patently Apple، پتنت جدید «حلقه بیسیمی» را توصیف می‌کند که می‌توان از آن برای کنترل کردن وسایل الکترونیکی دیگر استفاده کرد. می‌توان با استفاده از ژست‌های حرکتی از پیش تعیین شده در جهتی که وسیله هدف قرار گرفته، کارهای به خصوصی را انجام داد. آنطور که در قسمت توضیحات پتنت آمده، این حلقه هوشمند یا اپل رینگ (Apple Ring) نمایشگر لمسی دارد و می‌توان به کمک آن با ژست‌های حرکتی مثل اشاره کردن وسایل را کنترل کرد.

اطلاعات جدید در مورد حلقه هوشمند اپل
حلقه هوشمند اپل احتمالا نمایشگر خواهد داشت و به کمک فرمان خودرو امکان شارژ کردن آن وجود دارد.

ایده ساخت حلقه هوشمند در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد، ولی به کمک آن کارهای مختلفی را می‌توان انجام داد. برای مثال می‌توان دستگاه‌های خانه هوشمند یا کامپیوتر مک را با چرخش دست کنترل کرد و برای اهداف پزشکی نیز از آن بهره برداری کرد.

همچنین امکان به کارگیری آن در اپل واچ هم وجود دارد. البته اپل در پتنت خود به چنین موردی اشاره نکرده، ولی محققان دانشگاه «کارنگی ملون» (Carnegie Mellon) در گذشته نشان داده‌اند که امکان دستکاری ساعت هوشمند برای تشخیص ژست‌های حرکتی وجود دارد. این کار نه تنها قابلیت‌های اپل واچ را افزایش می‌دهد، بلکه از تولید محصول جدید جلوگیری می‌کند.

یکی از نکات جالب این حلقه هوشمند، احتمال مجهز شدن آن به تراشه U1 اپل است. این تراشه با آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو معرفی شد و تاکنون از آن فقط برای سرعت بخشیدن به انتخاب دیوایس در AirDrop استفاده شده است. به کمک این تراشه می‌توان با نشانه گرفتن آیفون به سمت آیفون دیگری که از تراشه U1 بهره می‌برد، آن را در بالای لیست AirDrop نمایش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی