ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانلود بازی‌های موبایلی حجیم با مصرف نیم‌بهای حجم اینترنت از مایکت

بازار بازی‌های موبایلی روز به روز پیشرفته‌تر شده و مرز باریکی بین بازی‌های این حوزه و بازی‌های کنسولی در برخی ژانرها حس می‌شود. امروزه بسیاری از بازی‌های موبایلی با گرافیک قدرتمندی عرضه می‌شوند و محتوای ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

بازار بازی‌های موبایلی روز به روز پیشرفته‌تر شده و مرز باریکی بین بازی‌های این حوزه و بازی‌های کنسولی در برخی ژانرها حس می‌شود. امروزه بسیاری از بازی‌های موبایلی با گرافیک قدرتمندی عرضه می‌شوند و محتوای فراوانی در خود جای می‌دهند و به همین دلیل حجم این بازی‌ها نیز نسبت به بازی‌های معمولی موبایلی بیشتر می‌شود و گاه به چند گیگابایت می‌رسد. مارکت اندرویدی مایکت در اقدامی جالب توجه برای علاقه‌مندان به این دسته بازی‌ها شرایطی فراهم کرده تا دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تری نسبت به آنها پیش بیاید.

دانلود بسیاری از این بازی‌ها در سرویسی چون گوگل پلی با محدودیت‌های گوناگونی برای کاربران داخل کشور مواجه است. همچنین سرعت دانلود از این مارکت اندرویدی به اندازه سرعت دانلود از سرورهای داخلی کشور نیست و احتمال قطعی آن وجود دارد. از مشکلات دیگر دانلود بازی‌های حجیم از گوگل پلی به تمام شدن حجم اینترنت کاربران برمی‌گردد که این مساله در اینترنت موبایل (که قیمت بسیار گران‌تری نسبت به اینترنت خانگی ADSL دارد) کاربران را اذیت می‌کند.

مشکلات گفته شده اما با ممتدی که مایکت عرضه کرده کاملا قابل حل هستند. سایت‌های بسیاری پیرامون دانلود بازی‌های موبایلی وجود دارد که فایل نصبی و فایل دیتای بازی را در خود گنجانده‌اند اما دانلود کردن از این سایت‌ها نیز مشکلات خودش را دارد، عدم اطمینان به سالم بودن و غیر مخرب بودن فایل‌های موجود، کم شدن حجم اینترنت کاربران و... مواردی هستند که موجب می‌شود دانلود فایلهای حجیم بازی‌های موبایلی را از طریق سایت‌ها نیز پیشنهاد نکنیم.

همچنین ناگفته نماند معمولا فایل اصلی نصب و فایل دیتای چنین بازی‌هایی به صورت جداگانه در این وبسایت‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند فرآیند نصب را طولانی‌تر یا سخت‌تر کند. نکته بعدی اینکه در صورتی که آپدیت جدیدی برای بازی منتشر شود، ممکن است مطلع نشوید یا به‌روزرسانی آن پیچیده باشد.

مایکت جزو اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های داخلی هست که تعرفه اینترنت دانلود از آن نیم‌بها محاسبه می‌شود و به این ترتیب می‌توانید حجم اینترنت خود را بیشتر نگه‌دارید. در واقع شما با دانلود یک بازی یک گیگابایتی، تنها پانصد مگابایت از حجم اینترنتتان کاسته خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به ذخیره پول شما شود. مایکت در حال حاضر امکانی قرار داده تا در ایام شیوع کرونا بتوانید از بازی‌های بی‌نظیر و پرحجم موبایلی بهره‌مند شوید و شما می‌توانید بازی‌هایی را که در گوگل پلی و یا سایت‌های مختلف نقد تخصصی بازی دیده‌اید، صرفا با چند کلیک از آن دانلود کنید

دانلود این بازی‌ها از مایکت نصب خودکار بازی را به همراه دارد و دیگر پیچیدگی‌های نصب یک بازی شما را درگیر نمی‌کند، همچنین آپدیت بازی‌ها در فهرست برنامه‌های شما در مارکت اندرویدی مارکت قابل مشاهده است و می‌توانید هرگاه که دلتان خواست، بازی خود را بدون دردسرهای مضاعف و با دانلود نیم‌بها، آپدیت نمایید و از مراحل جدید و بهبود گرافیک بازی و دیگر مسائلی از این قبیل موضوعات، بهره‌مند شوید.

اما چگونه باید از این ویژگی مایکت استفاده کرد؟ شما در حالی که در صفحه اصلی بازی مورد نظر خود در گوگل پلی قرار دارید، با زدن گزینه Share از گوشه بالای سمت چپ تصویر می‌توانید بازی مورد نظر را در مایکت بازگشایی نمایید. در این حالت خود به خود به صفحه بازی درون مایکت منتقل خواهید شد و این بازی چه دیتا داشته چه نه، برای شما با محاسبه دانلود نیم‌بها قابل دریافت خواهد بود.

یادتان باشد برای استفاده از قابلیت محاسبه دانلود مصرفی به صورت نیم‌بها حتما باید بدون روشن بودن فیلترشکن وارد مایکت بشوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ایول مایکت، خوب دارید کار می‌کنید، طاقچه هم عالیه

مطالب پیشنهادی