ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی بار دیگر به دلیل استفاده از تصاویر دوربین DSLR به جای موبایل عذرخواهی کرد

هواوی که سال گذشته به تقلب در نمایش قابلیت‌های دوربین نوا ۳ متهم شده بود، بار دیگر تصاویر ثبت شده با دوربین DSLR را به عنوان خروجی گوشی‌های خود به نمایش گذاشته اما پس از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۸

هواوی که سال گذشته به تقلب در نمایش قابلیت‌های دوربین نوا ۳ متهم شده بود، بار دیگر تصاویر ثبت شده با دوربین DSLR را به عنوان خروجی گوشی‌های خود به نمایش گذاشته اما پس از رو شدن دستش ناچار به عذرخواهی شد.

کمپانی چینی برای تبلیغ مسابقه عکاسی با موبایل ویدیویی را از عکس‌های چشم نواز ثبت شده با گوشی‌هایش منتشر کرده، با این حال برخی از عکس‌های آن نه با گوشی بلکه با دوربین DSLR ثبت شده‌اند.

جعبه گشایی و نگاه نزدیک دیجیاتو: گوشی پرچمدار هواوی پی 30 پرو

تقلب هواوی در این ویدیو توسط Huapeng Zhao برملا شده که دو سال قبل در مسابقه عکاسی با آیفون IPPAWARDS برنده شده بود. وی می‌گوید پس از مشاهده این ویدیو برخی تصاویر برایش آشنا بودند و پس از بررسی بیشتر متوجه شد که دو تصویر آن نه با گوشی هواوی بلکه با دوربین Nikon D850 DSLR ثبت شده‌اند که ۳ هزار دلار قیمت دارد.

عکاس این تصاویر Su Tie است که قبلا هم با هواوی همکاری داشته و عجیب اینجاست که سال گذشته هم کمپانی تصاویری را منتشر کرده بود که ظاهرا توسط همین فرد و با استفاده از میت 20X ثبت شده بودند اما بعدا مشخص شد که Su Tie از دوربین Nikon DSLR استفاده کرده است.

تصویر ثبت شده با Nikon D850

هواوی پس از مشخص شدن ماجرا آنرا نتیجه سهل انگاری ادیتور در علامت‌گذاری تصاویر عنوان و از مخاطبان عذرخواهی کرده است. کمپانی چینی هدف از انتشار ویدیو را تشویق کاربران به اشتراک گذاری عکس‌هایشان می‌داند و با اصلاح ویدیوی مذکور متن مبنی بر ثبت تصاویر با گوشی را حذف کرده است.

تصویر ثبت شده با Nikon D850

انتساب تصاویر ثبت شده با دوربین‌های حرفه‌ای به گوشی‌های هواوی سابقه‌ای طولانی دارد. این اتفاق پیش از این در مورد میان‌رده نوا ۳، سری پرچمدار پی ۳۰ و میت ۲۰ هم رخ داده بود اما با توجه به کیفیت بالای دوربین پرچمدارهای این کمپانی که عمدتا رتبه اول فهرست DXOMark را برایشان به ارمغان می‌آورد، مشخص نیست چرا با این اتفاقات به اعتماد مخاطبانش خدشه وارد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    طبق معمول چیی های دزد و متلقب و دروغگو
    ترجیه میدم گوشی نوکیا 1100 دست بگیرم تا هواوی آشغال بدون خدمات گوگل و سرشار از جاسوس افزار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی