ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو 5G
تکنولوژی

کرونا معرفی آیپد پرو 5G با نمایشگر Mini-LED را یکسال به تعویق انداخت

اختلال در زنجیره تامین اپل در چین به خاطر شیوع کرونا، معرفی نخستین آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED و سازگار با شبکه 5G را دستکم برای یکسال به تاخیر انداخته است. آنطور که رسانه‌ چینی UDN گزارش می‌دهد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

اختلال در زنجیره تامین اپل در چین به خاطر شیوع کرونا، معرفی نخستین آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED و سازگار با شبکه 5G را دستکم برای یکسال به تاخیر انداخته است.

آنطور که رسانه‌ چینی UDN گزارش می‌دهد این محصول قرار بود پاییز امسال رونمایی شود اما کرونا کمی در نقشه راه اپل دست برده است. هفته گذشته تحلیلگری به نام «Jeff Pu» به سرمایه گذاران اپل گفته بود که تولید آیپد پرو احتمالا به خاطر پیچیدگی در طراحی پنل به اوایل سال بعد موکول خواهد شد. نشریه UDN هم از سرنوشت مشابهی برای آیپد مجهز به نمایشگر Mini-LED خبر داده تا شایعات در این باره بیش از پیش رنگ واقعیت به خود بگیرد.

اواسط سال گذشته که هنوز خبری از بحران کرونا نبود «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مدعی شد که در نمایشگر آیپد پرو از حدود ۱۰ هزار LED استفاده می‌شود و این در حالی است که تعداد LEDها در پنل «پرو دیسپلی XDR» از ۵۷۶ عدد فراتر نمی‌رود.

آیپد پرو 5G

ابعاد هر یک از این LEDها نیز به مراتب کوچکتر از موارد به کار رفته در پرو دیسپلی XDR بوده و کمتر از ۲۰۰ میکرون خواهد بود.این پنل ها در کنار مزیت‌های OLED از گاموت رنگی گسترده‌تر، HDR و کنتراست بالا و نمایش کاملا مجزای تصاویر تیره و روشن بهره برده و احتمال سوختن پیکسل‌ها را به حداقل می‌رسانند.

مینگ-چی کو در آذرماه مدعی شد که اپل سرگرم توسعه چهار محصول با نمایشگر Mini-LED است که یکی از آنها آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی با چیپست A14X خواهد بود. وی در آن زمان تاریخ عرضه این تبلت را سه ماهه سوم ۲۰۲۰ اعلام کرده بود حالا اما خریداران باید چند ماه دیگر هم منتظر آیپد 5G بمانند.

 

تماشا کنید: ویدیوی جدید اپل نحوه استفاده از ترک‌پد با آیپد را نشان می‌دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی