فیسبوک همانطور که دیروز وعده داده بود اپ اختصاصی خود برای گیم و استریم را منتشر کرده تا تنور رقابت با توییچ و یوتیوب را داغ کند.

در این اپ امکان اجرای چندین بازی کژوال فراهم شده اما تمرکز اصلی آن روی استریم بازی یا تماشای استریم دیگر بازیکنان است. برای اینکار کافی است با کلیک روی آیکون شناور دوربین در گوشه سمت راست قابلیت Go Live را فعال کرده و استریم را شروع کنید.

پس از اجرای اپ تب Discover بازی‌های مورد علاقه و محتوای ترند فعلی را برایتان به نمایش درمی آورد. در این اپ هم مثل فیسبوک می‌توانید در صورت تمایل درباره ویدیوها و تصاویر با دیگران تعامل داشته و دیدگاه خود را بیان کنید.

قابلیت چت هم در اپ گیم گنجانده شده و کاربران حین تماشای استریم می‌توانند با هم گفتگو کنند. خوشبختانه خبری از تبلیغات نیست و فیسبوک ترجیح داده راه دیگری را برای درآمدزایی در پیش بگیرد. این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد به استریمرهای مورد علاقه خود پول پرداخت کنند و بخشی از آن را به عنوان کارمزد برای خود برمی دارد؛ سیستمی شبیه به آنچه در توییچ شاهد هستیم.

در حال حاضر تنها کاربران اندروید به این اپلیکیشن دسترسی دارند اما به زودی نسخه iOS آن هم منتشر خواهد شد. ارائه چنین اپی از سوی فیسبوک جای تعجب ندارد چرا که آنها به صنعت بازی نگاه ویژه‌ای داشته و آنرا فرصتی برای رشد و درآمدزایی بیشتر می‌دانند.

با این حال باید دید راهکاری که برای توییچ و یوتیوب موفق از آب درآمده برای پلتفرمی که بیشتر روی بازی های کژوال از قبیل Words With Friends متمرکز است، چگونه از آب درخواهد آمد. تا کنون تلاش بسیاری از شرکت‌ها برای گسترش قابلیت‌های محبوبشان در قالب اپ اختصاصی با شکست مواجه بوده اما فیسبوک با انتشار این اپ دو ماه پیش از موعد مقرر سعی کرده از تمایل افراد در قرنطینه برای پیدا کردن سرگرمی های جدید نهایت استفاده را ببرد.