ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بنتلی با اسکن لیزری یک خودروی 90 ساله، 12 نمونه جدید از آن می سازد

مهندسین بنتلی اخیرا موفق شده اند فرایندهای مربوط به اسکن دیجیتال مدل کلاسیک Blower Continuation series را به اتمام برسانند. هدف از اسکن این خودروی قدیمی، استخراج طرح های اصلی برای تولید مجدد نمونه های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مهندسین بنتلی اخیرا موفق شده اند فرایندهای مربوط به اسکن دیجیتال مدل کلاسیک Blower Continuation series را به اتمام برسانند. هدف از اسکن این خودروی قدیمی، استخراج طرح های اصلی برای تولید مجدد نمونه های جدید است.

به گفته بنتلی این کار 1200 نفر ساعت زمان برده و به خاطر شرایط قرنطینه ناشی از کووید-19 تحت نظارت دو مهندس CAD (طراحی با کمک کامپیوتر) از راه دور صورت گرفته است. مدل CAD از یک دستگاه Blower ساخت سال 1929 استخراج شده و به دلیل بهره گیری از اسکن لیزری از دقت فوق العاده بالایی برخوردار است، این مدل 630 قطعه از 70 مجموعه را در بر می گیرد.

خودروساز انگلیسی در نظر دارد 12 دستگاه از مدل کلاسیک را دقیقا با همان جزئیات فنی و مکانیکی دوباره تولید کند. جالب اینکه تمامی این مدل ها از قبل توسط کلکسیونرها خریداری شده اند.

مدل CAD در کنار کمک به ساخت قطعات، به تیم طراحی اجازه می دهد طرح های کامپیوتری (رندرینگ) بسیار دقیقی را پیاده سازی کنند. با این طرح ها مشتریان می توانند پیش از تولید و دریافت سفارش خود، در صورت علاقه آن را شخصی سازی کنند.

بنتلی برای شخصی سازی، امکان سفارش رنگ دلخواه بدنه و کابین و همچنین انتخاب جنس مواد به کار رفته در داخل کابین را برای مشتریان فراهم کرده است. به همین جهت می توان گفت که هر 12 دستگاه تولیدی می توانند کاملا متفاوت از هم و حتی نمونه اصلی باشند.

بد نیست اشاره کنیم در اواخر دهه 1920 میلادی، بنتلی چهار دستگاه Blower برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تولید کرد. از بین این چهار دستگاه معروف ترین نمونه مدلی بود که توسط آقای بیرکین هدایت شد. این مدل با نام Team Car No.2 شناخته شده و اکنون از آن به عنوان خودروی مرجع به منظور باز تولید نمونه های جدید استفاده می شود.

پیش از تولید نمونه های جدید، بنتلی نمونه اصلی را مجددا مونتاژ خواهد کرد. این اتومبیل 90 ساله به طور منظم مورد استفاده قرار گرفته و در برخی رویدادها و گردهمایی های خودرویی از جمله فستیوال سرعت گودوود شرکت می کند.

گفتنی است هر یک از خودروهای جدید متعلق به سری Continuation به یک موتور 4.4 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز خواهند شد. کارتر آلومینیومی، جداره چدنی سیلندر و سر سیلندر چدنی جدانشدنی از جمله ویژگی های این موتور هستند؛ سوپرشارژر موجود نیز از نمونه اصلی کپی شده است. این موتور 240 اسب بخار قدرت در دور موتور 4200 تولید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی