ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

تجربه رانندگی با تویوتا هایلوکس 2020؛ یک سامورایی سختکوش و متواضع

تویوتا هایلوکس از ۵۰ سال پیش تاکنون در میدان حضور داشته و طی سال‌های اخیر بر سرعت تحولات آن به عنوان یک وانت پیکاپ همه‌کاره افزوده شده است. در این مطلب با نسخه Invincible X ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

تویوتا هایلوکس از ۵۰ سال پیش تاکنون در میدان حضور داشته و طی سال‌های اخیر بر سرعت تحولات آن به عنوان یک وانت پیکاپ همه‌کاره افزوده شده است. در این مطلب با نسخه Invincible X آن سر کار داریم که به طور مستقیم حریف برخی وانت پیکاپ‌های هوشمند از کمپانی‌های معروف نظیر فورد، فولکس واگن و حتی مرسدس ایکس کلاس به شمار می‌رود.

در حال حاضر تویوتا هایلوکس صرفا با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربودیزل ۴ سیلندر در دسترس مشتریان قرار گرفته است. سامانه تمام چرخ محرک قابل تغییر، یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا جعبه‌دنده‌های اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سوی چرخ‌ها را بر عهده دارند.

همچنین سه نوع استایل بدنه نیز برای تویوتا هایلوکس ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است که شامل گونه‌های دو صندلی تک کابین، چهار صندلی با کابین اضافه که فضای ردیف عقب و راه ورود به آن قسمت نسبتا کوچک و کم‌جاست و همچنین نسخه پنج صندلی دوکابینه که دارای فضای داخلی بسیار وسیع شبیه به تویوتا لندکروزر است.

چهار تیپ نیز برای هایلوکس ۲۰۲۰ ارائه شده که شامل نسخه پایه اکتیو، مدل آیکون، اینونسیبل و اینونسیبل ایکس است. اگر احتمالا قصد دارید تا درون خودرو را همانند بخش بیرونی آن گل‌آلود کنید، بهتر است به سراغ نسخه اکتیو که دارای روکش و کفپوش پی وی سی با قابلیت تمیزشوندگی آسان است بروید.

نسخه گران‌تر آیکون دارای تجهیزاتی نظیر سامانه استاپ- استارت، نمایشگر ۷ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، پکیج کمک راننده تویوتا که شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف از مسیر، سامانه تابلو خوان، پیشگیری از تصادف، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار است. مدل Invincible نیز دارای چرخ‌های بزرگتر و تهویه مطبوع اتوماتیک خواهد بود.

در این میان مدل فول آپشن Invincible X به تجهیزاتی مجهز شده که پیش از این صرفا به صورت آپشنال بر روی آن قابل دسترسی بود؛ همچنین تزئینات کرومی دودی جدید، رکاب‌های مشکی جانبی، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و تزیینات جدید کابین به رنگ پیانو بلک برای آن در نظر گرفته شده است.

از نظر شخصیتی نیز باید بگوییم که تویوتا هایلوکس Invincible X یک آفرودر واقعی است و از پس بسیاری کارهای سخت به خوبی بر می‌آید؛ به عنوان یک محصول تویوتا بسیار قابل اتکا و مطمئن عمل می‌کند و توسط خدمات پس از فروش گسترده شرکت ژاپنی حمایت می‌شود، به طوری که گارانتی آن همچون سایر خودروهای سواری شهری، ۵ ساله یا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر اعتبار دارد.

نسخه فعلی تویوتا هایلوکس دارای شاسی نردبانی مستحکم‌تر و کف محفظه بار تقویت‌شده بوده و از مزایایی همچون سامانه چهارچرخ محرک در حد لندکروزر، کنترل پایداری فعال، کنترل حرکت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم تعلیق بهتر و ظرفیت یدک‌کشی بالاتر بهره می‌برد.

همچنین با آنکه پیشرانه تویوتا هایلوکس ۲۰۲۰ چندان حجیم نیست اما از توربوشارژر بهینه‌تر و گشتاور بالاتر برخوردار شده است. با این حال و علی‌رغم وجود دو حالت رانندگی اکو و پاور، تویوتا هایلوکس نه به معنای واقعی مقرون به صرفه و کم‌مصرف عمل می‌کند و نه خیلی پرتوان و پرشتاب ظاهر می‌شود.

شتاب صفر تا صد تویوتا هایلوکس مجهز به پیشرانه 2393 سی سی توربو دیزل به قدرت 148 اسب بخار و 400 نیوتن گشتاور، معادل 12.7 ثانیه خواهد بود که برای یک خودرو 2080 کیلوگرمی در محدوده متوسط و نه چندان سریع به حساب می‌آید.

 تجربه رانندگی با تویوتا هایلوکس 2020

حین رانندگی با تویوتا هایلوکس متوجه می‌شوید که با وجود ابعاد بزرگ خودرو، مانور دادن با آن کار چندان دشواری نیست؛ با این حال لازم است مراقب طول و عرض بزرگ خودرو باشید تا به جایی برخورد نکند.

تویوتا هایلوکس از جنبه‌های زیادی شبیه به لندکروزر احساس می‌شود اما جزئیات کارش متفاوت است؛ این خودرو با آن که از بسیاری جهات شهری به نظر می‌رسد اما دارای باطنی تجاری و کشاورزی است. از طرفی عایق‌بندی کابین چندان رضایت‌بخش نیست؛ همچنین اگر خودرو در حالت دوچرخ محرک و خالی از بار سنگین باشد، هنگام حرکت پرشتاب در مسیرهای لغزنده امکان چرخش یا انحراف آن از جاده وجود خواهد داشت.

البته در زمان تست که شرایط آب و هوایی کاملا سرد و مرطوب بود، کابین هایلوکس سرنشینان را بسیار گرم، آسوده و ایمن نگه داشت و حرکت آن درون سیل و مسیرهای گل‌آلود هم مناسب و اطمینان‌بخش بود.

 سخن پایانی

حرف X همیشه همان چیزی که کاربران به آن امید دارند را ارائه نمی‌دهد؛ به عنوان مثال مرسدس ایکس کلاس که رقیب تویوتا هایلوکس Invincible X محسوب می‌شود، نتوانست تعادل مناسبی میان فاکتورهای مهمی همچون: کاربردی بودن، پرستیژ، عملکرد و قیمت ایجاد کند؛ بنابراین خیلی زود از دور خارج شد.

تویوتا هایلوکس Invincible X نیز گرچه خالی از عیب نیست اما گزینه مطلوب‌تری به شمار می‌آید؛ چه بخواهید با آن به آفرود بروید یا شاید هم سر کار یا درون کارگاه‌های ساختمانی، ساحل، جنگل و مسیرهای خاص به گردش بپردازید، این خودرو شما را به هرجایی که مایل باشید خواهد برد.

با این وجود نباید تویوتا هایلوکس را با یک شاسی بلند شهری نظیر تویوتا راوفور اشتباه بگیرید؛ چرا که نه تنها کمی پر سروصداست، بلکه نسبتا کند و زمخت عمل می‌کند و ظرافت کراس اوورهای شهری را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • اصغر اسدی
    اصغر اسدی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آرزومه
    سلطان جاده

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    گازوییلیه؟ مدل بنزینیشم هست؟ چون موتورش با گازوئیل ظاهرا خیلی ضعیفه

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

      موتورهای دیزل نسبت ب حجمشون اسب بخار بالایی ندارن. اما گشتاور خیلی عالی دارن بخصوص در دورهای پایین ک برای کارهای سنگین و آفرود عالیه

مطالب پیشنهادی