ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمل بسته به جای مسافر؛ اوبر به دلیل کاهش شدید تقاضا دو سرویس جدید راه‌اندازی کرد

پاندمی کووید ۱۹ تقاضا برای تاکسی‌های اینترنتی را با افت بی سابقه‌ای روبرو کرده است. اوبر به عنوان بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی جهان به منظور مقابله با این مشکل، دو سرویس جدید راه اندازی کرده که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

پاندمی کووید ۱۹ تقاضا برای تاکسی‌های اینترنتی را با افت بی سابقه‌ای روبرو کرده است. اوبر به عنوان بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی جهان به منظور مقابله با این مشکل، دو سرویس جدید راه اندازی کرده که به جای حمل مسافر، بسته‌ها و سفارشات را به مقصد می‌رسانند.

سرویس‌های جدید این شرکت، «Uber Direct» و «Uber Connect» نام دارند که اولی کالاها را از فروشگاه‌هایی مثل داروخانه‌ها و فروشگاه‌های حیوانات خانگی به دست مشتری می‌رساند و دومی نیز نوعی پیک ارسال سریع کالاست که مشتریان می‌توانند به کمک آن کالاها را در همان روز به آدرس مورد نظر برسانند.

اوبر می‌گوید در شهر نیویورک داروهای بدون نسخه را از داروخانه‌های اینترنتی مثل Cabinet حمل می‌کند و در حال همکاری با شرکت ملی پست کشور پرتغال (CTT) است تا مرسولات را به دست مشریان برساند. این شرکت در استرالیا و آفریقای جنوبی نیز خدمات ارسال کالا ارائه می‌کند. اوبر می‌گوید تحویل سفارشات بدون تماس انجام می‌گیرند تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

اوبر

سرویس Connect در بیش از ۲۵ شهر استرالیا، مکزیک و ایالات متحده در دسترس است و اوبر می‌گوید تحویل سفارشات در این سرویس نیز بدون تماس انجام می‌شوند.

پاندمی کووید ۱۹ زیان سنگینی به کسب و کار تاکسی اینترنتی اوبر وارد کرده است. در برخی شهرهای آمریکا به دلیل پیروی مردم از دستورالعمل‌های قرنطینه و ممنوعیت سفرهای غیر ضروری، تقاضا برای تاکسی اینترنتی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

اوبر مدتی قبل با راه اندازی سرویس «ورک هاب» به رانندگانش کمک کرد تا برای دیگر قسمت‌های این شرکت و همچنین شرکت‌های دیگر کار کنند. حال با راه اندازی سرویس‌های یاد شده قصد دارد باز هم به رانندگان در کاریابی کمک کند.

در ایران نیز شرکت‌های وطنی اقداماتی برای مقابله با پاندمی کرونا انجام داده‌اند. اسنپ حمل بار با خودرو را به سرویس خود اضافه کرده است و می‌گوید در آینده‌ای نزدیک سرویسی به نام «کارباکس» را راه‌اندازی خواهد کرد. اسنپ اعلام کرده از رانندگان ناوگان سرویس خودرو برای انجام بهینه درخواست‌های جابه‌جایی بسته استفاده می‌کند و در شرایط فعلی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و در نتیجه افزایش استفاده از سرویس‌های جابجایی بسته‌، تصمیم گرفته تا از رانندگان ناوگان خودرو نیز در این راه کمک بگیرد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا، تپسی خدمت جدیدی ارائه کرده است که به شهروندان کمک می‌کند به جای اینکه برای خرید یا انتقال بسته‌های خود از خانه خارج شوند، از سرویس همیار تپسی استفاده کنند و برای حفظ سلامتی‌شان در خانه بمانند. مدیرعامل تپسی هفته گذشته در گفتگو با دیجیاتو در لایو اینستاگرام گفت که برای همکاری با دیجیکالا برای ارسال سفارش‌ها برای کاربرها مذاکره کرده اما هنوز نتیجه‌ای نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی