ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
نرم افزار و اپلیکیشن

واتساپ امکان تماس ویدیویی گروهی میان حداکثر 8 کاربر را فراهم می‌کند

واتس اپ محبوب‌ترین پیام رسان در جهان محسوب می‌شود، با این حال نقص‌های بزرگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محدودیت در تعداد افرادی است که می‌توانند به صورت همزمان با یکدیگر ارتباط صوتی یا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

واتس اپ محبوب‌ترین پیام رسان در جهان محسوب می‌شود، با این حال نقص‌های بزرگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محدودیت در تعداد افرادی است که می‌توانند به صورت همزمان با یکدیگر ارتباط صوتی یا ویدیویی برقرار کنند. حالا به نظر می‌رسد این پیام‌رسان قصد دارد تعداد اعضای گروه‌ها برای تماس‌ ویدیویی و صوتی را دو برابر کند.

تماس ویدیویی در سال‌های اخیر مورد توجه شمار بالایی از کاربران بوده، اما با شیوع کرونا و خانه نشین شدن مردم، اهمیت آن بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها امکان برقراری تماس ویدیویی یا صوتی به صورت همزمان میان تعداد بالایی از کاربران را فراهم می‌کنند، اما واتس اپ در این زمینه محدودیت دارد و تنها 4 کاربر می‌توانند به صورت همزمان با یکدیگر ارتباط ویدیویی داشته باشند.

در گذشته کدهای نسخه بتای واتس اپ از افزایش تعداد کاربران تماس تصویری گروهی خبر داده بودند، اما اخیر اطلاعات تازه‌ای در این زمینه از سوی WABetainfo منتشر شده. بر اساس این گزارش، واتس اپ به دنبال افزایش تعداد کاربران تماس ویدیویی تا 8 نفر است، البته کاربران اندروید و iOS برای استفاده از آن باید جدیدترین نسخه بتا را نصب کنند.

تماس ویدیویی

برای برقراری تماس ویدیویی گروهی کاربران می‌توانند وارد گروه شده و دکمه تماس را لمس کنند. اگر در نسخه کنونی تعداد کاربران گروه بالای 4 نفر باشد، واتس اپ از شما درخواست می‌کند که کاربرانی که می‌خواهید با آن‌ها تماس بگیرید را انتخاب کنید. روش بعدی برای برقراری تماس، انتخاب گزینه تماس گروهی جدید در بخش تماس‌ها و سپس انتخاب مخاطبین موردنظر است. در هر دو روش باید شماره مخاطب را در گوشی خود ذخیره کرده باشید، در غیر اینصورت امکان چنین کاری وجود ندارد.

واتس اپ تا به امروز نتوانسته با پلتفرم‌های تماس ویدیویی رقابت کند، اما افزایش تعداد کاربران در تماس‌های تصویری می‌تواند برای بسیاری از افراد خبری خوشحال کننده باشد. این پیام‌رسان در زمینه عرضه ویژگی‌های جدید عملکرد خوبی ندارد، برای مثال مدت‌ها طول کشید تا دارک مود به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت. حالا باید منتظر ماند و دید قابلیت افزایش تعداد کاربران تماس ویدیویی چند وقت دیگر به واتس اپ اضافه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی