ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلاودفلیر
تکنولوژی

کلودفلر مانع از سرقت اطلاعات می‌شود؛ توسعه ابزاری برای بررسی امنیت اینترنت

در دنیای اینترنت شاهد سرقت و افشای اطلاعات زیادی هستیم و حالا شرکت کلودفلر تصمیم گرفته با توسعه ابزار جدیدی، مانع از ایجاد چنین مشکلاتی توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنتی شود. به گفته این شرکت، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

در دنیای اینترنت شاهد سرقت و افشای اطلاعات زیادی هستیم و حالا شرکت کلودفلر تصمیم گرفته با توسعه ابزار جدیدی، مانع از ایجاد چنین مشکلاتی توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنتی شود.

به گفته این شرکت، سرقت و افشای اطلاعات توسط پروتکل دروازه‌ای مرزی (BGP) تبدیل به امری عادی در دنیای اینترنت شده اما باید از آن جلوگیری شود. پروتکل BGP از دهه 90 میلادی و به عنوان سیستمی برای انتقال ترافیک میان شبکه‌های اینترنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن زمان تا به امروز اقدامات امنیتی برای این سیستم مانند TLC ،DNSSEC و پروژه‌هایی مانند منبع زیرساخت کلید عمومی (RPKI) معرفی شده‌اند.

سرقت اطلاعات در سطح ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در کشورهای روسیه و چین رخ می‌دهد. در حقیقت شرکت‌ اینترنتی Rostelecom که تحت مالکیت دولت روسیه است و همچنین چاینا تلکام، بزرگترین سارقان در این زمینه هستند. اخیرا ترافیک بیش از 200 مورد از بزرگترین شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) و ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی ابری در جهان توسط Rostelecom منتقل شده است.

کلودفلر

این موارد باعث شده کلودفلر وب‌سایت جدیدی را با نام isBGPSafeYet راه‌اندازی کند که کاربران می‌توانند توسط آن به استفاده یا عدم استفاده از RPKI توسط شرکتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنند، پی ببرند. این وب‌سایت با ایجاد ارتباط میان دو صفحه (valid.rpki.cloudflare.com و invalid.rpki.cloudflare.com)، فعال بودن RPKI توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی را بررسی می‌کند.

اگر شرکتی که کاربر از آن اینترنت دریافت می‌کند از این ابزار امنیتی استفاده نکند، وب‌سایت طراحی شده اجازه می‌دهد که این موضوع را توییت کند تا شاید فشارهای عمومی بتواند آن شرکت را مجبور به استفاده از آن کند. در حالی که RPKI یک ابزار کامل برای جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط BGP نیست، کلودفلر اعلام کرده که تقریبا نیمی از شبکه‌هایی که از این ابزار استفاده می‌کنند، کمتر در معرض خطر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aboalfazl Derakhshan
    Aboalfazl Derakhshan | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    امن نبود !

مطالب پیشنهادی