ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر کروم
تکنولوژی

جدیدترین نسخه گوگل کروم با رفع یک باگ امنیتی مهم منتشر شد

گوگل هشدار داده که مرورگر کروم یک باگ امنیتی مهم دارد که می‌تواند امنیت میلیاردها کاربر را در معرض خطر قرار دهد. برای جلوگیری از این موضوع هم اکنون جدیدترین نسخه گوگل کروم را نصب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

گوگل هشدار داده که مرورگر کروم یک باگ امنیتی مهم دارد که می‌تواند امنیت میلیاردها کاربر را در معرض خطر قرار دهد. برای جلوگیری از این موضوع هم اکنون جدیدترین نسخه گوگل کروم را نصب کنید.

گوگل اطلاعات زیادی پیرامون آسیب پذیری کروم منتشر نکرده. این آسیب پذیری با کدنام CVE-2020-6457 و با عنوان «استفاده پس از آزاد شدن» شناخته می‌شود و معمولا به معنای آن است که هکرهای می‌توانند با استفاده از رم غیرقابل استفاده و آزاد در سیستم، کدهای غیرقابل اعتماد و خطرناک را اجرا کنند. این نقص امنیتی بسیار خطرناک است چرا که می‌تواند امنیت ۲ میلیارد کاربر کروم در سراسر جهان و سیستم عامل‌های مختلف شامل ویندوز، مک و لینوکس را به خطر بیاندازد.

این نقص توسط کارشناسان امنیتی در Sophos کشف شده، کارشناسانی که هشدار داده بودند این مشکل می‌تواند امکان کنترل سیستم از راه دور را برای مهاجمان فراهم کند. یکی از این کارشناسان، «پاول داکلین» در این رابطه اعلام کرده:

«برای تغییر جریان کنترلی در برنامه شامل ایجاد تغییر در پردازنده مرکزی برای اجرای کدهای غیرقابل اعتماد، مهاجمان می‌توانند از بیرون سیستم، حافظه را دستکاری کنند. این تغییرات بررسی‌های امنیتی مرورگر را دور می‌زنند.»

گوگل کروم

این شرکت پیشنهاد کرده از آنجایی که این نقص، امنیت شمار بالایی را تهدید می‌کند، گوگل باید ابتدا یک پچ امنیتی منتشر و کاربران آن را نصب کنند. پس از این کار، گوگل می‌تواند اطلاعات بیشتری در رابطه با این آسیب پذیری منتشر کند. در همین راستا گوگل اعلام کرده کاربران سریعا جدیدترین نسخه کروم یعنی نسخه ۸۱.۰.۴۰۴۴.۱۱۳ را دانلود و نصب کنند. اگرچه بروزرسانی‌های کروم را می‌توان به صورت خودکار نصب کرد، اما کارشناسان به کاربران پیشنهاد کرده‌اند که نصب شدن این آپدیت را به صورت دستی بررسی کنند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم هم اکنون نصب بودن نسخه جدید کروم روی سیستم خود را بررسی کنید و اگر بروزرسانی خودکار را فعال نکرده‌اید، هم اکنون آن را فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mr.pazira
    mr.pazira | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فک کنم این خبر تاریخ گذشته.چون الان یک نسخه بالاتر ازین رو میشه دانلود کرد.به نظر من یه تغییری تو متنتون بدین خوبه.خیلی ممنون

  • haashmo
    haashmo | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کجای کار هستید که نسخه ی 81.0.4044.122 هم منتشر شد.

    • ican
      ican | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

      حق با شماست.الان که من آپدیت کردم به 122 آپدیت شد

مطالب پیشنهادی