ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمد هواوی
تکنولوژی

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۰ هواوی: رشد درآمد زیر سایه تحریم و کرونا

درآمد هواوی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ علی رغم بحران ناشی از شیوع کرونا و تحریم آمریکا نسبت به سال قبل ۱.۴ درصد رشد داشته است. بر اساس گزارش مالی هواوی این شرکت در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

درآمد هواوی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ علی رغم بحران ناشی از شیوع کرونا و تحریم آمریکا نسبت به سال قبل ۱.۴ درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش مالی هواوی این شرکت در فصل اول ۲۰۲۰ به درآمد ۲۵.۸ میلیارد دلاری دست یافته که نشانگر رشد ۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. کمپانی چینی در سال ۲۰۱۹ به رشد خیره کننده ۳۹ درصدی دست پیدا کرده بود اما سایه سنگین کرونا بر سر صنایع از یک سو و تحریم‌های ایلات متحده از سوی دیگر نرخ رشد آنها را به شدت کم کرده است.

حاشیه سود خالص هم از ۸ درصد در سال گذشته به ۷.۳ درصد رسیده اما هواوی معتقد است به لطف ساختار مالکیت سهام کارکنان، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و برنامه‌ریزی مداوم حتی در شرایط دشوار کنونی هم رشد آنها ادامه دارد.

درآمد هواوی

هواوی در گزارش مالی خود به نرخ رشد عرضه دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند و تجهیزات مخابراتی اشاره نکرده و برخلاف سال گذشته حتی تعداد موبایل‌های عرضه شده در سه ماهه اول ۲۰۲۰ را اعلام نکرده است. با این وجود گزارش‌های متعددی از کاهش چشمگیر عرضه موبایل به واسطه شیوع کرونا منتشر شده است. از طرف دیگر هواوی به خاطر عدم دسترسی به سرویس‌ها و اپ‌های گوگل از رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان موبایل به رده چهارم سقوط کرد.

یک نکته جالب در مورد این گزارش مالی انتشار آن از دفتر لندن به جای دفتر مرکزی در چین بود. این اتفاق در حالی روی داده که کمپانی شدیدا به دنبال توسعه زیرساخت 5G بریتانیا است اما در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شده است.

پس از درخواست‌های مکرر ترامپ از انگلیس برای صرف نظر از همکاری با هواوی، «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که کمپانی چینی تنها به عناصری در زیرساخت 5G دسترسی خواهد داشت که کانونی تلقی نمی شوند. بر این اساس در مراکز پردازش داده از تجهیزات هواوی استفاده نخواهد شد و سهم آن در شبکه های غیر کانونی نیز به ۳۵ درصد محدود می‌شود. همین تصمیم هم نارضایتی ترامپ را در پی داشت و نمایندگان مجلس در بریتانیا هم به آن روی خوش نشان نداده‌اند.

«ویکتور ژانگ»، معاون هواوی در پاسخ به سوالی در مورد شرایط سیاسی در بریتانیا ابراز امیدواری کرد که این کشور کماکان به سرمایه گذاری در زیرساخت و نوآوری در شبکه های بی‌سیم ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی