ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا ۵ مارک ۲
تکنولوژی

سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ احتمالا زیباترین گوشی سال باشد [تماشا کنید]

سونی چند ماه پیش از پرچمدار جدیدش به نام اکسپریا ۱ مارک ۲ رونمایی کرد. در مراسم معارفه این گوشی جذاب، جای خالی نسخه کامپکت به خوبی حس می‌شد. اکنون رندرهایی از این گوشی منتشر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سونی چند ماه پیش از پرچمدار جدیدش به نام اکسپریا ۱ مارک ۲ رونمایی کرد. در مراسم معارفه این گوشی جذاب، جای خالی نسخه کامپکت به خوبی حس می‌شد. اکنون رندرهایی از این گوشی منتشر شده که طراحی اکسپریا ۵ مارک ۲ را فاش می‌کند. البته باید کمی چاشنی اغراق را نیز به آن اضافه کنیم.

رندرهای منتشر شده از سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ (Xperia 5 II) طراحی مینیمال معروف کمپانی ژاپنی را به رخ کشیده و چند غافلگیری را نیز در خود جای داده‌اند. نمایشگر اکسپریا ۵ مارک ۲ از همان نسبت صفحه ۲۱.۵:۹ بسیار بلند سونی که در سال‌های گذشته دیده‌ایم بهره می‌برد. البته سونی برای اولین بار تصمیم گرفته از نمایشگر حفره‌دار استفاده کندو در نتیجه شاید دیگر حاشیه‌های نسبتا بزرگ گوشی‌های اخیر این کمپانی را شاهد نباشیم.

در این رندرها می‌بینیم که سونی حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر OLED تعبیه کرده تا لبه‌های گوشی از همیشه خلوت‌تر به نظر برسند. مخصوصا این که سونی تنها شرکتی است که هنوز دکمه‌ای جداگانه به عنوان شاتر دوربین در گوشی‌های خود تعبیه می‌کند. بخش پشتی اکسپریا ۵ مارک ۲ نیز چندین تفاوت با پرچمدار این کمپانی دارد.

اکسپریا ۵ مارک ۲

چینش دوربین‌ها به مرکز قاب پشتی گوشی منتقل شده و عبارت زایس (Zeiss) میان لنزها خودنمایی می‌کند. همچنین سیستم فوکوس خودکار لیزری و فلاش دوربین نیز در بالای ماژول دوربین ۳ گانه قرار گرفته‌اند. قاب پشتی از نوع شیشه مات است که پیشتر در اکسپریا ۱ مارک ۲ دیده بودیم. در نهایت به جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌رسیم که در کنار پورت USB-C در لبه پایین گوشی تعبیه شده و به نظر می‌رسد سونی قصد دارد بار دیگر از جک هدفون استفاده کند.

اکسپریا ۵ مارک ۲

در نهایت لازم به ذکر است از آن‌جایی که اطلاعات و مشخصات فنی این گوشی به صورت کامل افشا نشده، نمی‌توان به تمامی جزئیات منتشر شده در این رندرها دل بست. به خصوص که پیش از این نیز دیده بودیم رندرهای غیر رسمی می‌توانند با طراحی نهایی گوشی تفاوت داشته باشند. با این حال اگر اکسپریا ۵ مارک ۲ بخواهد جای گوشی جمع و جور ولی قدرتمند سونی را پر کند، احتمالا به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸ گیگابایت رم مجهز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چه عجب از اون حاشیه های زشت سیاه دل کند بالاخره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی