ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نتفلیکس
تکنولوژی

نت‌فلیکس و کرونا؛ جذب ۱۵.۸ میلیون مشترک جدید در فصل اول ۲۰۲۰

کرونا باعث شده بسیاری از مردم خانه نشین شوند و برای پر کردن اوقات فراغت خود از سرویس‌های آنلاین استفاده کنند. نتفلیکس یک سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال بوده که در این مدت مورد استقبال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

کرونا باعث شده بسیاری از مردم خانه نشین شوند و برای پر کردن اوقات فراغت خود از سرویس‌های آنلاین استفاده کنند. نتفلیکس یک سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال بوده که در این مدت مورد استقبال قرار گرفته، به گونه‌ای که ۱۵.۸ میلیون مشترک جدید در سه ماهه اول ۲۰۲۰ جذب کرده و میزان استفاده از آن افزایش یافته است.

با شیوع کرونا بسیاری از شرکت‌ها با ضرر مالی مواجه شدند اما برخی مانند نتفلیکس درآمد و محبوبیت خود را افزایش دادند. زمانی که مردم خانه نشین شوند، نیاز به سرگرمی دارند که فیلم و سریال از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند، بنابراین به راحتی می‌توانند با خرید اشتراک نتفلیکس، این دوران سخت و آزاردهنده را پشت سر بگذارند.

این سرویس پخش ویدیو توانسته در فصل اول ۲۰۲۰، ۱۵.۸ میلیون مشترک جدید جذب کند که دو برابر بیش از پیش‌بینی گذشته مبنی بر جذب ۷.۲ میلیون کاربر جدید است. این تعداد مشترک جدید خبر از رشد ۲۲ درصدی نتفلیکس نسبت به سال گذشته میلادی می‌دهد. هم اکنون این شرکت ۱۸۲ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و درآمد آن نیز در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است.

اگرچه در گذشته درآمد 5.76 میلیارد دلاری برای این شرکت پیش‌بینی شده بود، اما نتفلیکس توانسته در این بازه زمانی به درآمد 5.77 میلیارد دلاری دست پیدا کند که رشد بالایی نسبت به درآمد 4.52  میلیارد دلاری در بازه زمانی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. با وجود افزایش مشترکین و درآمد، این سرویس پخش آنلاین ویدیو در نامه‌ای که برای سهامداران خود ارسال کرده، به مشکلات پیش رو اشاره کرده. بخشی از این نامه به شرح زیر است:

«قرنطینه باعث شده رشد طبیعی و رو به جلو ما سرعت بالاتری به خود بگیرد که نتیجه آن، رشد کندتر پس از برداشته شدن محدودیت‌ها در کشورهای مختلف است. با عادی شدن شرایط، میزان بازدید کاهش پیدا می‌کند و همچنین سرعت جذب مشترکین کمتر می‌شود.

ما در نتفلیکس از این موضوع آگاه هستیم که می‌توانیم سرویس مناسبی در زمانی که مردم در خانه هستند، به آن‌ها ارائه دهیم و می‌توانیم با کمترین اختلالی از راه دور در کوتاه مدت به کار خود ادامه دهیم. مانند سایر سرویس‌های سرگرمی، ما نیز به صورت موقت شاهد افزایش بازدید و رشد بالای مشترکین هستیم.»

یکی از دلایل محبوبیت بالای نتفلیکس نسبت به سایر سرویس‌ها، برنامه‌های تولید شده توسط آن است که حالا به علت توقف در تولید، شاهد تعداد کمتری از آن‌ها در سال جاری میلادی خواهیم بود که این موضوع خود می‌تواند سرعت جذب مشترکین جدید را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی