ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان جهانی بهداشت: روزهای سخت‌تر ویروس کرونا در پیشند

در حالی که تصور می‌شد روزهای سخت ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت نظر دیگری دارد. WHO اعلام می‌کند که روزهای سخت‌تر در پیش هستند. هدف این سازمان کشورهای آسیایی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

در حالی که تصور می‌شد روزهای سخت ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت نظر دیگری دارد. WHO اعلام می‌کند که روزهای سخت‌تر در پیش هستند. هدف این سازمان کشورهای آسیایی و اروپایی هستند که شرایط قرنطینه را آسان‌تر گرفته و مانند گذشته سخت‌گیری‌های خود را اعمال نمی‌کنند.

تدروس مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت عقیده دارد ویروسی که ۲.۵ میلیون نفر را آلوده کرده و بالغ بر ۱۶۶ هزار نفر را به کام مرگ فرستاده، می‌تواند از این هم بدتر شود. او پیش از این هم هشدار داده بود با نفوذ ویروس کرونا به کشورهای آفریقایی که معمولا سیستم درمانی ضعیف‌تری نسبت به کشورهای درگیر فعلی دارند، موج دوم شیوع این ویروس آغاز می‌شود.

تدروس می‌گوید «باور کنید. شرایط بدتر پیش روی ما هستند. بیایید از این تراژدی جلوگیری کنیم. هنوز بسیاری از مردم ویروس کرونا را به درستی نمی‌شناسند.» تاکیدهای اخیر WHO بیشتر شامل حال کشورهای آسیایی و اروپایی می‌شود که به آهستگی در حال بازگشایی ادارات و کسب و کارها هستند. به گفته WHO، تخت‌تر شدن منحنی شیوع ویروس کرونا در این مناطق، باعث شده دولت‌ها تصور کنند کرونا بار خود را بسته و از این کشورها خارج شده است و در نتیجه اکنون می‌توانند شرایط کشور را به حالت عادی برگردانند.

ویروس کرونا

موضوع دیگری که WHO را نگران می‌کند،‌ قطع بودجه این سازمان از سوی بزرگترین حامی مالی آن‌هاست. ترامپ اخیرا اعلام کرده بودجه این سازمان را قطع می‌کند، زیرا WHO نتوانست واکنش‌های اولیه مناسب را به شیوع ویروس کرونا داشته باشد. همچنین ترامپ معتقد است سازمان جهانی بهداشت در نشر اطلاعات شیوع کرونا در چین «به صورت شفاف و به موقع» ناموفق بوده.

تدروس در پاسخ و دفاع از WHO می‌گوید «هیچ رازی در WHO وجود ندارد، زیرا مخفی‌کاری خطرناک است. در رابطه با سلامت صحبت می‌کنیم. این ویروسی خطرناک بوده که میان ما فاصله ایجاد کرده». او عقیده دارد دعوت از کارکنان CDC  دلیلی موثقی مبنی بر شفافیت WHO است. تدروس در ادامه می‌گوید «دعوت از کارکنان CDC بدین معنی است که ما چیزی برای مخفی کردن از ایالات متحده نداریم. همکاران ما در CDC نیز می‌دانند که ما اطلاعات را به صورت آنی در اختیار آن‌ها قرار می‌دادیم.»

تدروس در نهایت می‌گوید:

«ویروس کرونا دشمن شماره یک مردم است. این شیطانی است که همه ما باید با آن بجنگیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • badboy0098
    badboy0098 | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    مث ایران خودمون که جون آدما واسه اون بالایی ها هیچ ارزشی نداره و اهداف اقتصادی و تروریستیشون مهم تره !
    این همه پول این ملتو خرج سوریه و لبنان و حزب الله و هزار کوفت دیگه کردید به غیر از اینکه جنگو گسترش بدینو منطقه رو نا امن کنید به چه درد خورد !
    فقط مردم روز به روز فقیرتر و بدبخت تر شدن...

مطالب پیشنهادی