ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضعیت بهتر اپل در مقایسه با رقبا از لحاظ تولید گوشی در دوران کرونا

پیش بینی می‌شود اپل، آیفون کمتری را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل بسازد. با این وجود این شرکت از نظر تولید گوشی در دوران کرونا، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

پیش بینی می‌شود اپل، آیفون کمتری را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل بسازد. با این وجود این شرکت از نظر تولید گوشی در دوران کرونا، آسیب کمتری در مقایسه با شرکت های دیگر خواهد دید که بخشی از آن به عرضه آیفون SE جدید بر می‌گردد.

تحلیلگران شرکت تحقیقاتی Cowen در گزارشی که توسط سایت AppleInsider رؤیت شده، پیش بینی کرده اند که تولید موبایل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل مواجه خواهد شد که نسبت به ۱۵ درصد کاهش در سه ماهه نخست امسال، وضعیت به مراتب بدتری را نشان می‌دهد.

البته ضرر و زیان اپل به اندازه دیگر شرکت‌ها نیست. شرکت تحقیقاتی مذکور پیش بینی کرده که ۳۵ میلیون آیفون در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ساخته خواهد شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالیست که تولید گوشی‌های اندرویدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل با کاهش بیشتری (۱۸ درصد) مواجه می‌شود.

میزان تولید آیفون های اپل در فصل های مختلف
پیش بینی شرکت Cowen از تولید آیفون ها در فصل های مختلف

تولید موبایل سامسونگ نیز در سه ماهه اول امسال ۹ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش خواهد داشت و به ۶۳ میلیون واحد خواهد رسید. پیش بینی می‌شود تولید گوشی‌های این شرکت کره‌ای در فصل دوم سال ۲۰۲۰ به ۶۰ میلیون گوشی افت کند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت Cowen پیش بینی می‌کند که در سه ماهه سوم سال جاری نیز نزدیک به ۴۲.۵ میلیون گوشی تولید شود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. به گفته این شرکت، آیفون SE جدید برخلاف انتظارات قبلی، سفارش بیشتری خواهد داشت و نزدیک به ۶ میلیون واحد از آن در سه ماهه دوم و در مجموع ۲۵ میلیون واحد در سال ۲۰۲۰ ساخته خواهد شد.

شرکت Cowen پیش بینی می‌کند که اپل با وجود تأثیر گسترده کرونا بر جهان، در برنامه‌های خود برای ساخت محصولات در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ تغییراتی ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی