ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفتمین پرتاب موفق استارلینک؛ اسپیس‌اکس ۴۲۰ ماهواره در مدار مستقر کرد

اسپیس اکس ۶۰ ماهواره استارلینک را به طور موفقیت آمیز به فضا پرتاب و در مدار زمین مستقر کرد. پس از این مأموریت تعداد ماهواره‌ها به بیش از چهارصد عدد رسید. راکت فالکون ۹ نیز پس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اسپیس اکس ۶۰ ماهواره استارلینک را به طور موفقیت آمیز به فضا پرتاب و در مدار زمین مستقر کرد. پس از این مأموریت تعداد ماهواره‌ها به بیش از چهارصد عدد رسید. راکت فالکون ۹ نیز پس از اتمام مأموریت به زمین بازگشت و به آرامی روی کشتی خودران فرود آمد.

غروب چهارشنبه کمپانی اسپیس اکس به منظور راه اندازی هر چه سریع تر اینترنت ماهواره‌ای، گروهی دیگر از ماهواره‌های استارلینک شامل ۶۰ ماهواره را از مرکز فضایی کندی واقع در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب کرد. این هفتمین پرتاب پروژه بلندپروازانه اینترنت ماهواره‌ای این شرکت به نام «استارلینک» به شمار می‌رود. کمپانی اسپیس اکس با این پرتاب، تعداد ماهواره‌های عملیاتی استارلینک را به ۴۲۰ ماهواره رساند. قرار است در مجموع ۱۲ هزار ماهواره در مدار زمین مستقر شوند.

اسپیس اکس امیدوار است با مسقتر کردن تمام ماهواره‌ها در مدار زمین، اینترنت ماهواره‌ای را برای تمام مردم دنیا فراهم کند. پس از آنکه تعداد ماهواره‌ها به حد نصاب رسید، اینترنت ماهواره‌ای در اختیار برخی مشتریان قرار خواهد گرفت. سال جاری میلادی برخی مناطق کانادا و ایالات متحده تحت پوش قرار خواهند گرفت و احتمالاً از سال ۲۰۲۱ سایر کشورها نیز می‌توانند از این اینترنت بهره مند شوند.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس اکس می‌گوید این شرکت برای عملیاتی کردن اینترنت ماهواره‌ای به شکل محدود، فقط به ۴۰۰ ماهواره نیاز دارد و اگر تعداد آن‌ها به ۸۰۰ تا برسد توانایی‌های عملیاتی به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. این یعنی اسپیس اکس حالا حداقلِ ماهواره‌ها برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار دارد.

اسپیس اکس حدوداً یک ماه دیگر با مأموریت تاریخی ارسال اولین فضانورد ناسا به فضا با راکت فالکون ۹ فاصله دارد. پرتاب قبلی استارلینک با وجود قرارگیری ماهواره‌ها در مدار، با مشکلاتی همراه بود و موتور این راکت دچار نقص فنی شد. ناسا با دقت در حال بررسی نقص موتور این راکت است تا مشکلی برای فضانوردانی که قرار است ۲۷ مه (۷ خرداد) به فضا پرتاب شوند به وجود نیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    عشق است ایران و ایرانی، یک عده دارن میترکن، از اینکه ایران هم ماهواره اش رو فرستاد

    • gh1254
      gh1254 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

      ایران 1 ماهواره فرستاده این شرکت 60 تا با یک پرتاب که هر کدوم از ماهواره هاش هم وزن ماهواره شما هست این ترکیدن داره باید خجالت کشید که این شرکت هم زمان با شروع برنامه فضایی ما شروع کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی