ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD پردازنده های دسکتاپی رایزن 3 را برای کامپیوترهای ارزان قیمت معرفی کرد

روز گذشته AMD از دو پردازنده دسکتاپی جدید در سری رایزن ۳۰۰۰ رونمایی کرد. پردازنده های رایزن 3 که بر پایه نسل سوم معماری ذن 2 ساخته شده اند قرار است به دیگر اعضای خانواده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

روز گذشته AMD از دو پردازنده دسکتاپی جدید در سری رایزن ۳۰۰۰ رونمایی کرد. پردازنده های رایزن 3 که بر پایه نسل سوم معماری ذن 2 ساخته شده اند قرار است به دیگر اعضای خانواده تراشه های دسکتاپی سری 3000 ملحق شوند که بازار سیستم های دسکتاپی ارزان قیمت را نشانه گرفته اند.

پردازنده های دسکتاپی جدید AMD به ترتیب Ryzen 3 3100 و Ryzen 3 3300X نام دارند؛ هر دو چهار هسته ای و ۸ ریسمانی هستند و امکانات دیگری چون چندریسمانی همزمان (SMT)، توان طراحی حرارتی ۶۵ واتی (TDP) و کش ۱۸ مگابایتی (L2 + L3) برایشان در نظر گرفته شده است.

تفاوت میان این دو پردازنده در کلاک هسته آنهاست؛ سرعت کلاک مدل 3100 برابر با ۳.۶ گیگاهرتز در وضعیت پایه و ۳.۹ گیگاهرتز در حالا تقویت شده است در حالی که کلاک هسته 3300X در وضعیت های پایه و تقویت شده به ترتیب برابر با ۳.۸ و ۴.۳ گیگاهرتز است.

قیمت از دیگر تفاوت های این دو پردازنده است؛ مدل 3100 با قیمت پایه ۹۹ دلار به فروش می رسد و اگر قصد خرید 3300X را داشته باشید ۱۲۰ دلار برایتان آب خواهد خورد. فروش هر دوی این تراشه ها از اواخر ماه آینده میلادی رسما آغاز می شود.

شرکت AMD همچنین از نسل جدید چیپست B550 برای پردازنده های سری رایزن 3000 رونمایی کرد که قرار است جایگزین مدل فعلی B450 شود. مادربردهای مبتنی بر چیپست B550 استاندارد باس PCIe 4.0  را در اختیار عموم کاربران قرار می دهند که هم اکنون صرفا از طریق مادربرد های گرانقیمت X570 در دسترس است.

مادربردهای B550 نیز از دو ماه دیگر توسط شرکای تجری AMD از قبیل ایسوس، گیگابایت، ام اس آی و کالرفول به دست مشتریان خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی