ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های موتورولا اج و اج پلاس معرفی شدند

موتورولا از جدیدترین گوشی خود به نام «اج پلاس» (+Edge) با قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی کرد و به دنیای گوشی‌های پرچمدار بازگشت. این شرکت همچنین مدل ارزان تر «اج» (Edge) را نیز معرفی کرده که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶

موتورولا از جدیدترین گوشی خود به نام «اج پلاس» (+Edge) با قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی کرد و به دنیای گوشی‌های پرچمدار بازگشت. این شرکت همچنین مدل ارزان تر «اج» (Edge) را نیز معرفی کرده که طراحی آن مشابه مدل پرچمدار بوده اما سخت افزار ضعیف تری دارد.

موتورولا اج پلاس از نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس با رفرش ریت ۹۰ هرتز برخوردار است. قلپ تپنده آن چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ بوده و رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی آن را همراهی می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های جالب توجه آن می‌توان به باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی، دوربین سه گانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، پشتیبانی از شبکه 5G با طول موج‌های میلیمتری و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون اشاره کرد.

گوشی موتورولا اج پلاس معرفی شد

موتورولا می‌گوید لبه‌های نمایشگر ۶.۷ اینچی موتورولا اج پلاس با زاویه تقریبا ۹۰ درجه به سمت پائین خم شده‌اند و از آن‌ها برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و درصد باتری استفاده می‌شود. علاوه بر این با سوایپ کردن می‌توان برخی کارها را انجام داد و احتمال استفاده از این فضا به عنوان تریگر حین بازی کردن وجود دارد.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی موتورولا اج پلاس در حالت پیش فرض عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی انداخته و توانایی فیلمبرداری 6K را دارد. کنار سنسور اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و لرزشگیر تصویر اپتیکال قرار گرفته که بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری را به ارمغان می‌آورد. حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و با قابلیت عکسبرداری ماکرو و سنسور ToF کنار دیگر سنسورها جای گرفته‌اند. دوربین سلفی نیز ۲۵ مگاپیکسلی است.

موتورولا علاوه بر مدل پرچمدار اج پلاس، از گوشی اج هم رونمایی کرده است. طراحی این مدل مشابه مدل پلاس بوده و از همان نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد، ولی باقی قسمت‌های آن در مقایسه با مدل پرچمدار ضعیف تر شده اند.

موتورولا اج از چیپست اسنپدراگون ۷۶۵، رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار است. ظرفیت باتری نیز کاهش داشته و ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است. علاوه بر این خبری از شارژ بیسیم نیست. در پنل پشتی دوربین سه گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیگسلی، دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری (فاقد لرزشگیر تصویر اپتیکال) در کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ToF به چشم می‌خورند.

نکته جالب اینکه مدل اج پلاس به صورت انحصاری توسط اپراتور Verizon به فروش می‌رسد. موتورولا با اشاره به تمرکز این اپراتور بر شبکه 5G با طول موج‌های میلیمتری (mmWave)، می‌گوید «بهترین شبکه برای بهترین دستگاه» را می‌خواسته و به همین دلیل به سراغ اپراتور یاد شده رفته است.

موتورولا اج پلاس از آنتن‌هایی برای شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و میلیمتری بهره می‌برد. مدل پایه اما فقط از شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و در انحصار اپراتور مذکور نخواهد بود.

موتورولا اج پلاس با قیمت ۹۹۹ دلار از تاریخ ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت) از اپراتور Verizon قابل خریداری خواهد بود. مدل اج نیز مدتی بعد به بازار عرضه می‌شود. قیمت و تاریخ دقیق عرضه آن هنوز مشخص نشده‌ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    گوشی فوق‌العاده‌ایه ولی فکر میکنم بخاطر ضعیف شدن برند موتورولا و بازاریابی و مارکت ضعیف استقبالی ازش نمیشه.

مطالب پیشنهادی