ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

رونمایی از امکانات آموزشی تلگرام در دوران قرنطینه؛ جایزه بزرگ برای طراحان تست

صبح امروز تلگرام گزارشی جامع از عملکرد خود منتشر کرد و اعلام نمود که جمعیت کاربران ماهانه آن از ۳۰۰ میلیون نفر در سال قبل به رقم ۴۰۰ میلیون رسیده است و روزانه دست کم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۲

صبح امروز تلگرام گزارشی جامع از عملکرد خود منتشر کرد و اعلام نمود که جمعیت کاربران ماهانه آن از ۳۰۰ میلیون نفر در سال قبل به رقم ۴۰۰ میلیون رسیده است و روزانه دست کم ۱.۵ میلیون نفر در این پیام رسان ثبت نام می کنند.

امکاناتی نظیر فولدرها، فضای ذخیره سازی بر بستر ابر و پشتیبانی دسکتاپ باعث شده که تلگرام به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای کار از راه دور و مطالعه در طول دوران قرنطینه به خاطر کرونا ویروس بدل شود. حالا تلگرام در ۲۰ کشور دنیا بیشترین تعداد دانلود را در میان اپلیکیشن های شبکه اجتماعی دارد و مرتبا بر تعداد کاربرانش اضافه می گردد.

اما به بهانه قرنطینه و خانه نشینی دانش آموزان در دوران فعلی تلگرام به روز رسانی جدیدی را به همراه قابلیت های تازه منتشر کرده که در ادامه توجه شما را به برخی از این امکانات جلب میکنیم.

بهبود آزمون های آنلاین

در بخشی از گزارش تلگرام به افزوده شدن مد کوییز به نظرسنجی های (Poll) این پیام رسان اشاره شده است که انعطاف پذیری بیشتری دارد.

در هفته های اخیر ما شاهد افزایش تست ها و کوییزهای آموزشی بوده ایم که با کمک QuizBot@ ایجاد شده اند. حالا به لطف تازه ترین به روز رسانی کاربران میتوانند از قابلیتهای آموزشی تازه در کوییزهای خود استفاده نمایند.

از این پس میتوانید توضیحات را هم به کوییز های خود اضافه کنید که وقتی کاربر مشغول پاسخ دادن به سوالات است برایش نمایش داده می شود و به او کمک می کند که از اشتباهاتش درس بگیرد یا درک بهتری از مضمون سوال پیدا کند. توضیحات، آزمون های تلگرام را نتنها برای تست دانش که برای نشر آن به ابزاری ایده آل بدل می کنند.

وقتی کوییزی را با کمک ربات QuizBot@ ایجاد می کنید میتوانید یک تایمر هم برای پاسخ دهی به سوالات تنظیم نمایید. این تایمر کوییزهای تلگرام را که هم اکنون از سوی دانش آموزان در گروه های چت استفاده می شوند، رقابتی تر خواهند کرد. به لطف انیمیشن شمارش معکوس نیز همه میتوانند ببیند چه مقدار زمان برای پاسخگویی به سوالات برایشان باقی مانده است.

جایزه ۴۰۰ هزار یورویی برای خالقان تست های آموزشی

در شرایط قرنطینه فعلی بالغ بر دو میلیارد دانش آموز و دانشجو در سراسر دنیا از درس و مدرسه دور شده اند و جهان نیاز مبرمی به ابزارهای آموزشی آنلاین دارد و تلگرام قصد دارد با ایجاد دیتابیسی از تست های آموزشی برای تمامی موضوعات و سطوح، در حل این معضل مشارکت فعال داشته باشد. برای این منظور این شرکت اعلام کرده که قصد راه اندازی یک پروژه جمع سپاری را دارد و ۴۰۰ هزار یورو را در میان خالقان تست های آموزشی توزیع می کند.

برای مشارکت در این پروژه علاقمندان میتوانند از ربات QuizBot@ کمک بگیرند و تست های آموزشی اصل خود را در رابطه با موضوعات درسی مختلف و با سطوح دشواری گوناگون به هر زبانی طراحی کنند. موضوعات همانطور که اشاره شد متنوع هستند و از اریخ گرفته تا میکروب شناسی را شامل می شوند. مشارکت کنندگان در این طرح میتوانند هر نوع رسانه ای که برای طرح کردن پرسش ها نیاز دارند را به تست های خود اضافه کنند اما باید مطمئن شوند که حقوق مالکیت معنوی افراد نقض نمی شوند.

تلگرام در ادامه این تست ها را در یک دایرکتوری یا فهرست قابل سرچ منتشر خواهد کرد و براساس کیفیت و محبوبیت آنها اسامی برندگان رقابت را طی چند مرحله اعلام میکند. مهلت شرکت در فاز نخست این رقابت تا ۱۵ ماه می اعلام شده است.

علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این طرح و دیگر رقابت های تلگرام میتوانند در کانال @contest ثبت نام کنند. بد نیست اشاره کنیم که سال گذشته تلگرام دو میلیون یورو را به برندگان رقابت های مختلف خود اختصاص داد.

۲۰ هزار استیکر

در بخش دیگری از گزارش امروز تلگرام به استیکرها اشاره شده است که از همان ابتدای راه اندازی این پیام رسان از جمله جذابیت های آن به شمار می رفتند. به همین بهانه نیز امروز تلگرام از دایرکتوری یا فهرست استیکرهای خود رونمایی کرد؛ محلی که در آن میتوانید استیکر مورد نظرتان را از میان ۲۰  هزار آیتم باکیفیت و رایگان که طی پنج سال اخیر ساخته شده اند جستجو کنید.

اگر هم مجموعه خاصی از استیکرها را مد نظر دارید میتوانید از طریق قابلیت سرچ تلگرام آنها را پیدا کنید یا با مرواجعه به موزه استکیرهای تلگرام و با اسکرول کردن در لیست قدیمی ترین ها تا جدیدترین ها را ببینید.

منوی ضمیمه جدید در اندروید

در اندروید از این پس کلیه بخش های منوی ضمیمه از طریق لایه های قابل بسط در دسترس قرار دارند تا ضمن ساده سای منو استفاده از آن نیز راحت تر گردد. در این بخش میتوانید به آیکون های کارتونی متحرک نیز دسترسی پیدا کنید.

بهبود های تلگرام برای macOS

کاربران تلگرام در macOS از این پس میتوانند مستقیما از صفحات پروفایل بازطراحی شده به رسانه های اشتراک گذاری شده دسترسی پیدا کنند. آنهایی هم که فولدرهای زیادی دارند احتمالا از سایدبار فولدر با آیکون های مشابه به نسخه دسکتاپی تلگرام خوششان خواهد آمد.

به لطف ابزار ویرایش عکس جدید هم کاربران این نسخه از تلگرام میتوانند در حین ارسال تصاویر آنها را ویرایش نمایند.

سیبل

تلگرام در راستای به روز رسانی ایموجی های کارتونی در آپدیت قبلی امکانی را برای کاربرانش فراهم کرده که در فضای چت دارت های انیمیشنی را به سمت سیبل مقابل خود پرتاب کنند و با دوستانشان مسابقه بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • pars
    pars | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تنها دلیلی که واتساپ هم روی گوشی دارم فقط و فقط فیلتر بودن تلگرام و نتونستن تماس و تماس تصویری گرفتنه چون فیلتره

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این ک کپی رایت و کپی کاری توش رعایت نمیشه یکم تو ذوق میزنه علی رغم همه‌ی امکاناتش،اکثر کانال های بزرگ عینا از بقیه کانال های کوچیک کپی میکنن و هیچ خلاقیتی ندارن و درآمد زیادی هم دارن

  • Saljooghi
    Saljooghi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    لعنت به باعث و بانی فیلتر تلگرام ... تلگرام فقط پیام رسان نیست، تفریح و کسب و درآمد و هزار وسیله جوون ایرانیه... و لعنت به کسی که همچنان به فیلتر تلگرام پایبنده

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

      همه چیزهایی که گفتی در یه پیامرسان ایرانی هم قابل انجامه...

      • mobin34
        mobin34 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

        دوست عزیز توی کامنت های دیجیاتو این محال هست :))

    • peyman57
      peyman57 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

      داداش لعنت گفتن کار مسلموناست. یادمه تو کتاب خونده بودم قبلا به یه عده پول میدادن تو خیابون برن به یه نفر لعنت بفرستن. همینقدر مسخره

      • Mohsen
        Mohsen | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

        لعن در اسلام به معنی بیزاری از صفات بد انسان‌هاست نه بد کسی رو خواستن.
        متاسفانه به مرور زمان لعن از معنای واقعی خودش فاصله گرفته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی