ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین ویدیوی یوتیوب
نرم افزار و اپلیکیشن

به بهانه ۱۵ سالگی یوتیوب، نگاهی به اولین ویدیو منتشر شده روی این پلتفرم [تماشا کنید]

کلیپی که در ادامه مشاهده خواهید کرد تنها ۱۸ ثانیه است اما ۱۵ سال پیش آغازگر یک تحول ویدیویی آنلاین شد. روز گذشته مصادف بود با پانزدهمین سال انتشار اولین ویدیوی یوتیوب که در آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

کلیپی که در ادامه مشاهده خواهید کرد تنها ۱۸ ثانیه است اما ۱۵ سال پیش آغازگر یک تحول ویدیویی آنلاین شد. روز گذشته مصادف بود با پانزدهمین سال انتشار اولین ویدیوی یوتیوب که در آن جاوید کریم (هم بنیانگذار یوتیوب) در مقابل یکی از فیل های محبوس در باغ وحش سن دیگو ایستاده و توضیحاتی را ارائه می دهد.

کریم در این ویدیو می گوید:

خوب، ما در مقابل فیل ها هستیم و نکته جالب در مورد این حیوانات آنکه خرطوم های واقعا بزرگی دارند. خیلی جالب است و این همه چیزی است که میتوان در مورد این حیوانات گفت.

این ویدیوی ساده و البته تاریخی بالغ بر ۹۰ میلیون بار دیده شد. البته این رقم در قیاس با ویدیوهای برتر پست شده در یوتیوب ابدا به چشم نمی آید و در سال ۲۰۱۷ میلادی موزیک ویدیو دسپاسیتو از لوئیس فونسی بیشتر از ۶.۷ میلیارد بار دیده شد.

جاوید کریم یوتیوب را با همراهی استیون چن و چاد هارلی راه اندازی کرد که همگی شان از کارمندان سابق PayPal بودند. کریم قبلا گفته بود دلش میخواست یکی از گاف های قدیمی خواننده محبوبش را ببیند و تمام فضای آنلاین را زیر و رو کرده بود اما نتوانسته بود آن ویدیو را که مربوط به سال ۲۰۰۴ می شد پیدا کند. همین مسئله الهام بخش او شد تا آنها یوتیوب را راه اندازی کنند و در سال ۲۰۰۶ (یعنی فقط یکسال بعد از ضبط ویدیوی باغ وحش) آنها تصمیم گرفتند که یوتیوب را در ازای دریافت ۱.۶۵ میلیارد دلار به فروش برسانند.

طبق آمار ارائه شده توسط یوتیوب این پلتفرم هم اکنون بالغ بر ۲ میلیارد کاربر ماهانه دارد و هر روز بیش از یک میلیارد نفر ویدیوهای آن را تماشا میکنند.

اما جالب آنکه ویدیو باغ وحش تنها پستی است که در کانال یوتیوب کریم مشاهده می شود هرچند پیامی همراه با آن منتشر شده که می گوید اگر مشترکان به ده میلیون نفر برسند ویدیو آپدیت می شود.در حال حاضر کانال کریم ۷۹۳ هزار مشترک دارد که البته این رقم در برابر کانال هایی مانند پیودی پای با ۱۰۴ میلیون مشترک چندان هم قابل توجه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    شما فقط برو افرادی ک یک زمانی زیر دست ایلان ماسک توی پی پال بودن رو ببین،شرکت هایی ک تاسیس کردن رو روهم بزاری از برگترین شرکت الان بزرگتر میشه

  • Reza12022
    Reza12022 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    الآن سر پستم افسر سرگت اجازه نداده بیام داخل گفته برم کلا خونه،، برام غیبت رد میکنه،،، بچه ها دعا کنید که اجازه بده بیام داخل،،،

  • Reza12022
    Reza12022 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دمش گرم واقعاً،،، بلاد کفر بیین چی راه اندازی کرده کل مردم باهاش نون میخورن

مطالب پیشنهادی