ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاینه از راه دور بیماران مشکوک به کرونا در آمریکا با سگ رباتیک اسپات

یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه ساخت ربات می‌گوید که ربات چهارپای این شرکت در حال کمک رسانی به کادر درمان بیمارستان‌ها در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ است. شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) روز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه ساخت ربات می‌گوید که ربات چهارپای این شرکت در حال کمک رسانی به کادر درمان بیمارستان‌ها در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ است.

شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سگ رباتیک این شرکت به نام «اسپات» (Spot) در دو هفته گذشته در حال کمک رسانی به کادر درمان بیمارستانی در شهر بوستون بوده و پزشکان از آن برای معاینه افراد مشکوک به کووید ۱۹ استفاده کرده‌اند.

پزشکان آمریکا به کمک سگ رباتیک اسپات بیماران را از راه دور معاینه می‌کنند

این ربات به آیپد و رادیوی دوطرفه مجهز شده و پزشکان به کمک آن‌ها می‌توانند از راه دور با بیماران صحبت کرده و بدون به خطر انداختن جان خود، علائم بیماری را ارزیابی کنند. بوستون داینامیکس می‌گوید با هر بار استفاده از این ربات، از تعامل حداقل یک نفر از کادر درمان با بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جلوگیری می‌شود.

کمکِ بوستون داینامیکس به کادر درمان فقط به معاینه از راه دور ختم نمی‌شود و این شرکت به دنبال توسعه فناوری‌هایی است که به پزشکان اجازه می‌دهد بوسیله سگ رباتیک اسپات علائم حیاتی بیمار مثل دمای بدن، نرخ تنفس، نبض و میزان اکسیژن خون را نیز اندازه گیری کنند.

این شرکت می‌خواهد با مجهز کردن سگ رباتیک اسپات به نور فرابنفش، از آن برای ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی مثل ایستگاه‌های اتوبوس، بیمارستان‌ها و چادرهای گروه بندی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز استفاده کند.

شرکت یاد شده همچنین به احتمال استفاده از ربات خود به عنوان وسیله تحویل کالا در بیمارستان‌ها صحبت کرده است و می‌گوید می‌توان با مجهز کردن آن به یک سینی که با پرینتر سه بعدی چاپ شده، غذا یا داروها را به بیمارانی که ایزوله شده‌اند تحویل داد تا از تعامل کادر درمان با آن‌ها کاسته شود.

بوستون داینامیکس فایل‌های مورد نیاز برای تبدیل کردن اسپات به ابزار معاینه از راه دور را به شکل متن باز منتشر کرده تا سازندگان دیگر هم بتوانند از آن‌ها برای ربات‌های خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sajjad2000
    sajjad2000 | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    هنوز نتونستین ویروس بزارین تو دستگاه با بشقاب بیمارا رو پیدا کنین? ?

مطالب پیشنهادی