ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی گران‌ترین و سریع‌ترین خودروهای برقی جهان؛ نسل تازه ابرخودروها

حتما تا کنون صحبت‌های زیادی پیرامون شتاب بالای خودروهای برقی به گوشتان رسیده است؛ شرکت تسلا یکی از کمپانی‌هاییست که سریع‌ترین خودروها را تولید می‌کند اما علاوه بر آن شرکت‌های پرشمار دیگری نیز وجود دارند ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

حتما تا کنون صحبت‌های زیادی پیرامون شتاب بالای خودروهای برقی به گوشتان رسیده است؛ شرکت تسلا یکی از کمپانی‌هاییست که سریع‌ترین خودروها را تولید می‌کند اما علاوه بر آن شرکت‌های پرشمار دیگری نیز وجود دارند که محصولات برقی‌شان از شتاب صفر تا ۹۶ زیر ۵ یا حتی زیر ۲ ثانیه برخوردار هستند.

در شرایط فعلی به کمک موتورهای برقی عملکرد سدان‌های خانوادگی به حد هایپرکارهای نسل‌های گذشته رسیده و تفاوت توان فنی میان خودروهای سوپر اسپرت با فرمول یک دیگر چندان محلی از اعراب ندارد. در ادامه این مطلب سریعترین خودروهای الکتریکی موجود و آنهایی که امکان پیش خریدشان وجود دارد را به حضورتان معرفی خواهیم کرد. لطفا با دیجیاتو همراه باشید.

1. آسپارک OWL

آسپارک owl از سال ۲۰۱۸ در دست طراحی و توسعه قرار داشته و احتمالا طی سال 2020 به بازار معرفی خواهد شد. تنها 50 دستگاه از این محصول ژاپنی به تولید خواهد رسید و قیمت آن از 2.5 میلیون پوند فراتر خواهد رفت. آسپارک به چهار موتور الکتریکی و یک باتری فشرده 64 کیلووات ساعتی مجهز شده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن معادل 1.69 ثانیه اعلام شده است که در واقع پرشتاب‌ترین خودروی برقی دنیا لقب می‌گیرد.

همچنین ادعا می‌شود شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت آن معادل 10.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم 401 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. در ضمن کمپانی سازنده مدعی است که owl قادر به طی مسافت حدود 451 کیلومتر با یک مرتبه شارژ خواهد بود. نکته اینجاست که مشخص نیست برای دستیابی به چنین برد حرکتی این خودرو باید به چه صورت رانده شود تا باتری کوچک آن بتواند انرژی لازم را فراهم نماید. احتمالا بدنه لغزان و ارتفاع پایین‌تر نسبت به فورد GT40 باعث افزایش دامنه پیمایش حرکت خودرو با وجود ظرفیت نه‌چندان بالای باتری آن خواهد شد.

2- ریماک C-TWO

دومین خودرو حاضر در لیست ما از کشور کرواسی پا به میدان گذاشته که نه تنها یک هایپرکار محسوب می‌شود بلکه به عنوان راه حلی برای تبلیغ فروش تکنولوژی ریماک به رقبا نیز به حساب می‌آید.

ریماک با کمپانی‌های کوئنیگزگ، پنین فارینا اتوموبایلی و آستون مارتین همکاری می‌کند؛ همچنین پورشه نیز یکی از سهامداران آن است. قدرت موتور C-TW0 نسبت به نسل اول آن یعنی ریماک کانسپت وان بسیار بالاتر است؛ چرا که توان پیشرانه از 1073 به 1914 اسب بخار افزایش یافته است.

این مورد به علاوه سامانه تمام چرخ محرک و یک لانچ کنترل مناسب، شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت 1.85 ثانیه‌ای را به دنبال داشته است. همچنین ریماک مدعی است شتاب 0 تا 160 کیلومتربرساعت این خودرو برابر 4.3 ثانیه و شتاب صفر تا 300 آن معادل 11.8 ثانیه خواهد بود. این خودرو مسافت 400 متر را طی 9.1 ثانیه می‌پیماید و قادر است به حداکثر سرعت 415 کیلومتر برساعت دست یابد.

ریماک C-TW0 از یک باتری 120 کیلووات ساعت نیرو گرفته و می‌تواند تا 648 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ بپیماید. بهتر است بدانید تنها 150 دستگاه از آن ساخته خواهد شد که بهای هر کدام چیزی در حدود 2 میلیون پوند اعلام شده است.

3. تسلا رودستر

این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و احتمال می‌رود امسال به دست مشتریان برسد؛ هرچند که تسلا اصولا با تأخیر بیگانه نیست. تسلا رودستر ظرف 1.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و دارای حداکثر سرعت 402 کیلومتر بر ساعت است.

برتری تسلا رودستر در برخورداری آن از باتری 200 کیلووات ساعت و برد حرکتی 998 کیلومتری خواهد بود. البته اینها همه بر اساس اظهارات شرکت تسلا بوده اما پیش از این نیز شاهد خوش‌قولی و صحت بیانات مسئولان این کمپانی بوده‌ایم.

همچنین تسلا اظهار کرد که شتاب صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت رودستر معادل 4.2 ثانیه و رکورد یک چهارم مایل آن برابر 8.8 ثانیه است که هر دو مورد پایین‌تر از ریماک C-TW0 قرار می‌گیرند. با این حال بهای آن بسیار رقابتی و کمتر از اسپارک و ریماک بوده و حدود 189 هزار پوند قیمت‌گذاری شده است.

4- پنین فارینا باتیستا

باتری 120 کیلووات ساعتی و سایر اجزای این خودرو شامل 4 موتور الکتریکی، از ریماک C-TW0 دریافت شده است. باتیستا ضمن برخورداری از یک چهره جذاب و خوشایند دارای شتاب صفر تا 96 کمتر از 2 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر برساعت اعلام شده و برد حرکتی آن نیز با یک مرتبه شارژ معادل 450 کیلومتر خواهد بود.

توان پیشرانه این هایپرکار 1877 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. همچنین تنها 150دستگاه از باتیستا ساخته خواهد شد و تولید آنها در سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد. تصاحب یک دستگاه‌ پنین فارینا باتیستا حدود 2 میلیون پوند هزینه در پی خواهد داشت.

5- فاراده فیوچر FF91

شرکت فارادی برای ارائه اولین محصول خود به بازار شرایط سختی را پشت سر گذاشته است اما اکنون با به خدمت گرفتن مدیر سابق بخش‌ i بی ام و، کمپانی فارادی آماده عرضه اولین محصول خود به بازار است.

این خودروی برقی دارای سامانه چهارچرخ محرک بوده و 1050 اسب‌بخار قدرت را در دل خود نهفته دارد. شتاب صفر تا 96 فارادی FF91 معادل 2.2 ثانیه برآورد شده است. این خودرو به یک باتری 120 کیلووات ساعتی مجهز شده و قادر به پیمودن 563 کیلومتر مسافت طی هر مرتبه شارژ خواهد بود. فارادی FF91 بسته به نوع آپشن‌ها می‌تواند از 90 تا 170 هزار پوند قیمت داشته باشد.

6- تسلا مدل S پرفورمنس

تسلا در طول سال‌ها تلاش کرده تا شتاب مدل S را به زیر 3 ثانیه برساند. تسلا مدل اس پرفورمنس با بیش از دو تن وزن دارای شتابی معادل 2.4 ثانیه بوده و حداکثر رنج حرکتی این خودرو با یک مرتبه شارژ معادل 591 کیلومتر است. حداکثر سرعت تسلا مدل S پرفورمنس بالغ بر 260 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

7- نیو EP9

این خودرو به کمک تیم فرمول E نیو توسعه یافته و تنها 16 عدد از آن ساخته خواهد شد. چهار موتور الکتریکی به خدمت گرفته شده در این خودرو نیروی ترکیبی معادل 1341اسب بخار و شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت 2.7 ثانیه را برای EP9 رقم زده‌اند. حداکثر سرعت این خودرو نیز معادل 320 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نیو EP9  دو و نیم میلیون پوندی قادر است ظرف 6 دقیقه و 45.9 ثانیه جهنم سبز را پیموده است.

8- تسلا مدل X پرفورمنس

شتاب 0 تا 100 این خودرو برابر 2.7 ثانیه است که از بسیاری ابرخودروهای بنزینی لامبورگینی و فراری نیز سریع‌تر عمل می‌کند. همچنین بیشینه سرعت مدل ایکس برابر 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و برد حرکتی آن با یک مرتبه شارژ در حدود 484 کیلومتر خواهد بود. تسلا مدل ایکس معادل 97هزار و 895 پوند قیمت‌گذاری شده است.

9- پورشه تایکان توربو S

پورشه تایکان توربو به طرز محسوسی یک هایپرکار معقولانه برقی به حساب می‌آید؛ به ویژه مدل توربو اس که دارای شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه است. این میزان چالاکی به لطف باتری 93.4 کیلوواتی، سامانه چهارچرخ محرک و بیشینه قدرت 750 اسب‌بخار پدید آمده است. پورشه تایکان یک جعبه دنده 2 سرعته را به خدمت گرفته که دنده اول صرفا برای شتاب‌گیری اولیه فوق‌العاده سریع به کار می‌رود و دنده دوم نیز در سایر موارد وارد مدار می‌شود.

خودرو برقی

به دلیل بهره‌مندی از معماری 800 ولتی، تایکان در بحث شارژ نیز سریع عمل می‌کند و ظرف 21 دقیقه قادر به فراهم آوردن انرژی لازم برای طی مسافت 302 کیلومتر خواهد بود؛ حداکثر برد حرکتی آن با یک مرتبه شارژ کامل باتری نیز برابر 378 کیلومتر اعلام شده است.

10- لوتوس اویجا (Evija)

یکی دیگر از خودروهای دارای شتاب زیر 3 ثانیه‌ لوتوس اویجا نام دارد که قدرتمندترین خودروی تولید شده تاکنون نیز لقب خواهد گرفت؛ چراکه 1970 اسب بخار توان خروجی خواهد داشت. این میزان نیرو از یک باتری 70 کیلووات ساعتی نشات می‌گیرد و به سوی 4 موتور الکتریکی که هر کدام قدرت 490 اسب بخار قدرت دارند، ارسال خواهد شد.

شتاب اویجا کمتر از 3 ثانیه بوده و قادر به پیمایش 402 کیلومتر با یک مرتبه شارژ باتری خواهد بود. لوتوس اویجا 1680کیلوگرم وزن و 1.5 میلیون پوند قیمت خواهد داشت.

11- ریوان R1T

شتاب صفر تا 96 این وانت معادل 3 ثانیه و صفر تا 160کیلومتر برساعت آن زیر 7 ثانیه خواهد بود. وانت پیکاپ ریوان R1T از یک باتری 135 کیلووات ساعت نیرو گرفته و 499 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ طی خواهد کرد. حداکثر توان این وانت پیکاپ برقی معادل 750 اسب‌بخار خواهد بود. قیمت ریوان برابر 53 هزار پوند است.

خودرو برقی

همچنین در انتهای این لیست نیز با تسلا مدل 3 و جگوار آی-پیس مواجه خواهید شد. تسلا مدل 3 دارای شتاب 3.2 ثانیه، حداکثر رنج حرکتی 530 کیلومتر، بیشینه سرعت 260 کیلومتر بر ساعت و قیمت 52 هزار پوند است. جگوار آی پیس نیز دارای شتاب 4.5ثانیه، حداکثر سرعت 199 کیلومتر بر ساعت، برد حرکتی 470کیلومتر و قیمت 60 هزار 995 پوند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خودرو های برقی که تسلا و سایرین تولید می کنند رسما جنایت علیه بشریت است حتما معادن کبالت در افریقا را ببینید که چطور کودکان افریقایی در سال 2020 مثل برده در خاک خودشان ثروت خودشان را به قیمت یک کاسه برنج به ارباب فرانسوی و امریکایی می فروشند . این تصویر معادن کبالت در افریقا است که کارفرمای انها همین قاتل های کراواتی شیک پوش هستند

  • pylordvader
    pylordvader | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    من یکبار بحث این خودرو سازی داخلی و مقایسه ان با خود امریکا و کره جنوبی المان ایتالیا و ژاپن و چین را روشن کنم . حالا دلیل معرفی این خودرو ها چیه مربوط به مدیریت سایت است از اول هم مجلات و سایت های علمی اینکار را می کردند اما این تکنولوژی منتی سر ما ندارد چون اصلا به دست ما نمی رسد پس پیشرفت برای بشریت نیست البته تو خود اینکه پیشرفت محسوب میشه جای تردید است چون اگر مبنا سرعت است که خوب این ماشین ها قابل راندن حتی در خود امریکا با ان سرعت نیست .
    اما ایران ببین دوست من اگر ایران مشمول تحریم های ظالمانه امریکا نبود و بقیه کشور ها به خاطر ترس پنهان مانند اروپا و گاهی مستعمره امریکا بودن مثل کره جنوبی و المان و... گاهی بیش از خود تحریم ها با ایران رابطه داشتند ما هم دانش خودرو سازی خودمان را مثل بقیه بشریت بروز می کردیم اینکه اخلاق کثیف تحریم نمی گذارد کشور ما پیشرفت کند تقصیر ما نیست .
    کشور های اشغالی مثل کره جنوبی المان ایتالیا که حتی ارتش ان زیر نظر مستشاران امریکایی است به این علت پیشرفت کردند که موقعی که مادرشان پیش گارسون امریکایی بود خودشان در دانشگاه های امریکایی درس خواندند و بدون کوچکترین مانعی قرارداد های پرسود بسته اند .
    الان دغدغه ما پراید نیست کما اینکه من خودم خودرو داخلی داشتم و بسیار هم خوب بود و کارم راه می افتاد دلیلی هم ندارد جیب دلال را پر کنم و یک خودرو استوک بدون خدمات پس از فروش بخرم شما فکر کردی بنز بخری در ایران خدمات پس از فروش دارد ؟
    دغدغه امروز ما قوی شدن است تا هزینه تحریم را برای غرب بالا ببریم تا مثل نام خلیج فارس که با دو تا قایق موتوری از خلیج عربی تبدیل به خلیج فارس شد تحریم ها را هم بی اثر بکنیم بعد شما با خیال راحت بروی و خودرو با کیفیت بسازی

    • Milad
      Milad | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

      هدف از ساخت چنین خودروهایی به چالش کشیدن خودرو های کنونی و تشویق به پیشرفته تر شدن اونها در بخش های ایرودینامیک،مسافت طی شده هندلینگ، دیزاین و... هست. شما فقط سرعتش رو میبینی.

    • Reza12022
      Reza12022 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

      ممکنه جریان حمایت از کالای ساخت داخل باشه و اینم درسته،،، ولی حقیقتا پراید ساخت داخل بحساب نماید و آشغال داخلی بحساب میاد و هیچ شکی در این نیست،،، واقعاً ارابه مرگه

  • Ali
    Ali | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    پراید برقی رو ساختن یا نه؟

    • pylordvader
      pylordvader | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

      شما وایتکس بخور خوب میشی

      • Reza12022
        Reza12022 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

        خدا وکیلی آمار منفی ها رو ببین?????

        • آریا
          آریا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

          ترول این چیز ها براش مهم نیست. تازه خوششش هم میاد خزعبلاتش دیده شده
          اشکال از دیجیاتوست که به خاطر چندر غاز آمار بازدید سایت به همچین اسپمرهایی اجازه جولان میده.
          همین باعث افت کیفیت سایت شده و باعث شده خودم کمتر سر بزنم به این سایت
          الان ترجیح میدم از فیدر گوگل ناو برای خوندن خبرها استفاده کنم خوبیش اینه که موضوعات مورد علاقه ات رو اول میپرسه و در اون خصوص اخبار نشونت میده.
          ولی یاد نارنجی به خیر . حیف شد اون سایت به این وضع امروز دیجیتاتو دچار شد. دلیلش هم همین ترول هاست

      • آریا
        آریا | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

        شاش شترت رو بنوش

مطالب پیشنهادی