ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون SE جدید: تعویض مادربرد با آیفون ۸ امکان پذیر است؟ [تماشا کنید]

ویدیوی کالبدشکافی آیفون SE جدید نشان می‌دهد این گوشی شباهت بسیار زیادی به آیفون ۸ داشته و برخی قطعات آن عیناً از آیفون ۸ قرض گرفته شده اند. یک تعمیرکار گوشی چینی با نام کاربری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

ویدیوی کالبدشکافی آیفون SE جدید نشان می‌دهد این گوشی شباهت بسیار زیادی به آیفون ۸ داشته و برخی قطعات آن عیناً از آیفون ۸ قرض گرفته شده اند.

یک تعمیرکار گوشی چینی با نام کاربری «Ao Technology» در شبکه Weibo آیفون SE جدید (یا آیفون SE 2020) را کالبدشکافی کرده و برای اولین بار قطعات درونی این گوشی را نشان می‌دهد. او در این کلیپ آیفون SE جدید را در کنار آیفون ۸ قرار می‌دهد و به شباهت‌های فراوان آن‌ها اشاره می‌کند:

باز کردن آیفون SE مثل آیفون ۸ به آسانی انجام می‌شود و برای جدا کردن نمایشگر از بدنه به گرمای کمی برای ذوب کردن چسب‌ها نیاز است. او پس جدا کردن نمایشگر از فریم، گوشی را کنار آیفون ۸ قرار می‌دهد و به شباهت‌های آن‌ها اشاره می‌کند. در واقع این دو گوشی در این وضعیت آنقدر شبیه به هم هستند که امکان تشخیص آن‌ها سخت می‌شود.

اندازه باتری و چیدمان قطعات درونی آیفون SE دقیقاً مشابه آیفون ۸ است. پوشش به کار رفته برای قطعات هم یکی است. کارشناس چینی به شباهت بسیار زیاد نمایشگر آیفون SE جدید به آیفون ۸ اشاره می‌کند و پس از وصل کردن آن به آیفون ۸ متوجه می‌شود که بدون مشکل کار می‌کند.

چیدمان قطعات مادربرد آیفون SE جدید نیز کاملاً شبیه آیفون ۸ است. او مادربرد این گوشی را با مادربرد آیفون ۸ تعویض کرد تا ببینید گوشی روشن می‌شود یا نه. او پس از تعویض مادربرد متوجه می‌شود که کانکتور باتری در آیفون SE جدید با آیفون ۸ فرق داشته و شبیه کانکتور باتری آیفون ۱۱ است.

او باتری آیفون ۸ را به کانکتور وصل می‌کند و آیفون SE جدید با مادربرد آیفون ۸ روشن می‌شود! نمایشگر، اسپیکر و موتور Haptic به درستی کار می‌کنند. البته باز کردن اپلیکیشن دوربین نشان داد که دوربین اصلی از کار افتاده ولی دوربین سلفی بدون هیچ مشکلی عمل می‌کند.

بسیاری از قطعات آیفون SE جدید مستقیماً از آیفون ۸ قرض گرفته شده‌اند. اپل از قطعاتی که سال‌ها قبل تولید کرده در آیفون SE جدید استفاده کرده و با این کار صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • احسان
    احسان | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آشغال سازیه دموده ی اپل

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹


    پس از RD و PK ، حالا SE !

  • pesar
    pesar | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تو انبار هر چی اصافی داشتن از ایفون ۸ گرفتن سر هم کردن به اسم جدید بفروشن?

  • Phoenix22
    Phoenix22 | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اس آی از شارژ وایرلس و قابلیت ضد آب استفاده میکنه؟

مطالب پیشنهادی