ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از کار افتادن آیفون با ارسال پیام کوتاه مخرب [تماشا کنید]

هکرها پیام کوتاه مخربی ایجاد کرده‌اند که در صورت دریافت در محصولات iOS سبب اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود. اپل تاکنون به روزرسانی نرم افزاری برای رفع این مشکل را منتشر نکرده است. این پیام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

هکرها پیام کوتاه مخربی ایجاد کرده‌اند که در صورت دریافت در محصولات iOS سبب اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود. اپل تاکنون به روزرسانی نرم افزاری برای رفع این مشکل را منتشر نکرده است.

این پیام کوتاه شامل اموجی پرچم ایتالیا و کاراکترهای زبان سندی (Sindhi) می‌شود و زمانی که به آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ ارسال شود سبب کرش کردن آن‌ها شده و در برخی موارد تاچ را از کار می‌اندازد.

معلوم نیست کدام شخص یا اشخاصی این پیامک مشکل ساز را درست کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد ابتدا از یک گروه تلگرامی به بیرون درز پیدا کرده و حالا در توییتر و شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرده است. این پیام کوتاه از طریق تمام اپلیکیشن‌ها از جمله توییتر، Messages و غیره قابل پخش شدن است.

در چند سال اخیر باگ‌های مشابه در مقاطع مختلف سبب بروز مشکل برای کاربران آیفون شده‌اند. برای مثال سال ۲۰۱۵ هکرها پیامی به نام «effective power» ایجاد کرده بودند که ارسال آن به آیفون سبب کرش کردن اپلیکیشن Messages و در برخی مواقع خود سیستم عامل می‌شد.

نکته مهم در مورد این پیام‌ها این است که قربانی تقریباً هیچ کنترلی بر اوضاع نداشته و هر کسی می‌تواند با ارسال پیام کوتاه آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ را بلافاصله از کار بیندازد.

لازم به ذکر است که این باگ ظاهراً در نسخه بتای iOS 13.4.5 برطرف شده ولی این به روزرسانی هنوز به شکل عمومی منتشر نشده است. اپل معمولاً باگ‌هایی از این دست را به سرعت برطرف می‌کند، بنابراین پیش بینی می‌شود iOS 13.4.2 و حتی iOS 13.4.5 زودتر از موعد منتشر شوند.

پیام کوتاه مخرب سبب کرش کردن آیفون می شود

مدت کوتاه پس از انتشار این خبر، کانال یوتیوب EverythingApplePro با انتشار ویدیویی در توییتر اعلام کرد که این پیام مخرب بدون اموجی پرچم ایتالیا و فقط با کاراکترهای زبان سندی هم می‌تواند در عملکرد آیفون اختلال ایجاد کند.

تا قبل از منتشر شدن به روز رسانی توسط اپل می‌توان به صورت موقتی این باگ را برطرف کرد. برای این کار کافیست نوتیفیکیشن‌های پیامک و شبکه های اجتماعی را غیر فعال کرد. در صورت دریافت این پیامک مشکل ساز می‌توان با Reboot کردن گوشی مشکل را رفع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • احسان
    احسان | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اینم گرون فروشترین کمپانی گوشی ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی