ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دخانیات
علمی

سازمان بهداشت جهانی: مصرف دخانیات علائم کرونا را تشدید می‌کند

چندین ماه از شیوع کرونا در جهان می‌گذرد و شمار قربانیان آن در مرز ۱۹۸ هزار نفر قرار دارد، با این حال همچنان ابهامات زیادی در رابطه با این ویروس وجود دارد. چند هفته پیش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

چندین ماه از شیوع کرونا در جهان می‌گذرد و شمار قربانیان آن در مرز ۱۹۸ هزار نفر قرار دارد، با این حال همچنان ابهامات زیادی در رابطه با این ویروس وجود دارد. چند هفته پیش چندین آمار منتشر شد که نشان می‌دادند مصرف دخانیات احتمال بستری شدن افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان را کاهش می‌دهد، حالا سازمان بهداشت جهانی شرکت‌های تولیدکننده دخانیات را به جنجال آفرینی و گیج کردن مردم متهم کرده است.

تا به امروز تمام تحقیقات علمی به این موضوع اشاره کرده‌اند که مصرف دخانیات شدت بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، اما آمارهای منتشر شده از کشورهای فرانسه، چین و حتی ایالات متحده آمریکا نظر دیگری داشتند که باعث شگفتی بسیاری شد. با استناد به چنین آمارهایی، برخی به این موضوع اشاره داشتند که نیکوتین می‌تواند در مبارزه با کرونا موثر باشد، فرضیه‌ای که البته تا به امروز مورد آزمایش علمی قرار نگرفته و دلیلی برای صحت آن وجود ندارد.

دخانیات

حالا پس از مدت‌ها سازمان بهداشت جهانی (WHO) نسبت به این آمارها و سخنان پیرامون آن‌ها واکنش نشان داده و در توییتی اعلام کرده که صنعت تنباکو در حال سردرگم کردن مردم در رابطه با مصرف دخانیات و نیکوتین و خطرات آن‌ها برای کووید-۱۹ است. به گفته این سازمان، متخصصان بهداشت و درمان هشدار داده‌اند که مصرف دخانیات باعث وخیم‌تر شدن وضعیت بیماران مبتلا به کرونا می‌شود و البته تحقیقات علمی نیز به چنین موضوع اشاره می‌کنند.

به گفته WHO، مصرف دخانیات به ریه و سایر بخش‌های بدن ضرر می‌رساند و همچنین افراد را در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر می‌کند. علاوه بر احتمال بستری شدن در بیمارستان، مصرف آن‌ها احتمال ابتلا به این بیماری را نیز افزایش می‌دهد چرا که شاید دستان افراد آلوده باشد و با لمس سیگار، این ویروس را وارد بدن خود کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، این سازمان مردم را به ترک دخانیات دعوت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چرا باید حرف سازمانی رو قبول کنیم که روز اول گفت کورونا اصلا امکان انتقال انسان به انسان نداره، فرداش گفت منتقل میشه ولی از یه سرماخوردگی هم ساده‌تره، پسفرداش گفت نگران نباشید چین همه چی رو کنترل کرده، روز بعد هم به مردم گفت ماسک نزنید چون نیاز نیست. این همه دروغ و خیانت ففط تو یک ماه.

    • نیما
      نیما | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

      اصلا شما برو استعمال کن نتیجش رو هم ببین قطعا کرونا بلا سرت نیاره اون مواد مضر مخصوصا نیکوتین قطعا سرت میاره

مطالب پیشنهادی