ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت گرافیک ۷ نانومتری
تکنولوژی

رقابت انویدیا و AMD بر سر تولید کارت گرافیک ۷ نانومتری بالا گرفت

تنور رقابت بین «انویدیا» و «AMD» بر سر توسعه کارت گرافیک ۷ نانومتری از همیشه داغ‌تر شده و هر دو برای تولید آن سراغ کمپانی «TSMC» رفته‌اند. بسیاری از کمپانی‌های فناوری برای تولید چیپ با TSMC ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تنور رقابت بین «انویدیا» و «AMD» بر سر توسعه کارت گرافیک ۷ نانومتری از همیشه داغ‌تر شده و هر دو برای تولید آن سراغ کمپانی «TSMC» رفته‌اند.

بسیاری از کمپانی‌های فناوری برای تولید چیپ با TSMC کار می کنند و تا مدتی قبل بزرگترین مشتری چیپ ۷ نانومتری آنها اپل بود اما ظاهرا اپل در پی استفاده از تراشه ۵ نانومتری است. خالی شدن ظرفیت ۷ نانومتری این شرکت AMD و انویدیا را بار دیگر رو در روی هم قرار داده و هر یک در پی گرفتن سهم بیشتری از آن هستند.

سایت «دیجی تایمز» با انتشار گزارشی رقابت این دو شرکت را یکی از دلایل بهبود وضعیت مالی TSMC در ماه های آتی عنوان کرده است. آنطور که Wccftech می‌گوید AMD توانسته سهم بیشتری از ظرفیت تولید را به خود اختصاص دهد و به زودی با تبدیل شدن به بزرگترین مشتری ۷ نانومتری تایوانی‌‌ها از کوالکام و های‌سیلیکون پیشی خواهد گرفت. 

سطح بالای سفارشات انویدیا برای چیپ‌های ۷ نانومتری نیز نشانگر آماده شدن این کمپانی برای عرضه نسل جدید کارت‌های گرافیک Ampere است که از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. به گفته منابع آگاه این شرکت همچنین در پی معرفی GPU‌ جدید برای سرورها و کارت‌های RTX 3000 است.

علاوه بر این دو کمپانی هواوی هم اخیرا با تاسیس شرکتی به نام «گروه تجاری ابری و هوش مصنوعی» از تمایل خود برای ورود به صنعت پردازش گرافیکی خبر داده است. هواوی قبل توان خود در زمینه چیپست موبایل را به رخ کشیده و حالا باید دید در زمینه پردازشگرهای گرافیکی چه عملکردی خواهد داشت.

هرچند شیوع ویروس کرونا باعث لغو رویدادهای کمپانی های فناوری و به تعویق افتادن برخی دیگر از جمله »کامپیوتکس ۲۰۲۰» شده اما ظاهرا شرکت ها در پشت پرده کماکان تنور رقابت را گرم نگه داشته و به سختی برای سبقت گرفتن از هم تلاش می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی