ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وای فای
تکنولوژی

آغاز بزرگترین ارتقا وای فای در 20 سال اخیر؛ FCC طیف 6 گیگاهرتز را آزاد کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) اخیراً از تصویب آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتز برای استفاده های بی نیاز از مجوز خبر داده است. این فرکانس برای تأمین پهنای باند و پایداری مورد نیاز دستگاه های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) اخیراً از تصویب آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتز برای استفاده های بی نیاز از مجوز خبر داده است. این فرکانس برای تأمین پهنای باند و پایداری مورد نیاز دستگاه های سازگار با وای فای 6E از جمله تجهیزات اینترنت اشیاء حیاتی است. آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتز برای وای فای 6E بزرگترین ارتقا وای فای در 20 سال گذشته به حساب می آید.

به گزارش تک اسپات و به نقل از وبسایت FCC، با تصویب این قانون، استفاده از 1200 مگاهرتز از این طیف برای کاربردهای بی نیاز از اخذ مجوز، ممکن می شود. برای بهره بردن از این فرکانس دو سناریوی کاربردی مطرح شده است. یک کاربرد شامل دستگاه های فضای داخلی کم مصرف از جمله نسل بعدی روترها و دستگاه های هوشمند خانگی است. کاربرد دیگر، به تجهیزات فضای خارجی اجازه استفاده از قدرت استاندار به میزان 850 مگاهرتز از این باند را می دهد.

با این حال آزادسازی این فرکانس نگرانی اتحادیه صنایع ارتباطات بیسیم ایالات متحده  (CTIA) را به دنبال داشته است. به عقیده CTIA استفاده از این فرکانس در فضای خارجی می تواند موجب تداخل ارتباط نقطه به نقطه بین آنتن های شبکه موبایل و هسته های شبکه شود. از سوی دیگر FCC در پاسخ به این نگرانی اعلام کرده که استفاده از باند 6 گیگاهرتز در فضای خارجی توسط سیستم هماهنگی فرکانس خودکار (AFC) مدیریت می شود؛ سیستمی که در همکاری با شرکت های مطرح از جمله اپل، گوگل، مایکروسافت، اینتل و کوالکام توسعه داده شده است.

وای فای

به گفته یکی از مقامات FCC تصمیم به آزاد سازی این باند به ویژه برای آن دسته از کاربران آمریکایی اهمیت دارد که به اینترنت پهن باند در منزل خود دسترسی ندارد. علاوه بر این استفاده گسترده از وای فای 6E می تواند در نهایت موجب خلوت تر شدن باندهای پر ازدحام 2.4 و 5 گیگاهرتز فعلی وای فای شود.

انتظار می رود اولین تجهیزات بهره مند از این طیف در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود. FCC همچنین باید متمم هایی را برای قانون جدید در نظر بگیرد. از جمله این قوانین صدور اجازه کارکرد دستگاه های کم مصرف بدون نیاز به سیستم کنترل فرکانس خودکار است. این موضوع به ویژه برای دستگاه هایی از جمله هدست های واقعیت افزوده و ساعت های هوشمند اهمیت دارد.

همچنین انتظار می رود بهره مندی دستگاه ها از وای فای 6E به تسریع پیاده سازی اینترنت اشیا و نیز افزایش سرعت ارتباط منتهی شود و در نهایت ارزش اقتصادی 100 میلیارد دلاری را در 5 سال آینده به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi
    Mahdi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    و هنوز صدا و سیمای جمهوری اسلامی بعضی از فرکانس ها رو آزاد نمیکنه ک مبادا مردم ایران از اینترنت پر سرعت لذت ببرند
    از قدیم گفتن اگر مردم بدبخت باشن حرف گوش کن میشنود

مطالب پیشنهادی