ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Bugatti-Divo-2019 (2)
خودرو

جزئیات بیشتری از بوگاتی دیوو منتشر شد؛ ترکیبی جذاب از سرعت، قدرت و هندلینگ

تابستان 2018 بود که بوگاتی از ابرخودروی تولید محدود دیوو (Divo) رونمایی کرد. حال پس از نزدیک به دو سال، روند تحویل این اتومبیل هیجان انگیز آغاز شده و بوگاتی در حال انجام تعهدات در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

تابستان 2018 بود که بوگاتی از ابرخودروی تولید محدود دیوو (Divo) رونمایی کرد. حال پس از نزدیک به دو سال، روند تحویل این اتومبیل هیجان انگیز آغاز شده و بوگاتی در حال انجام تعهدات در قبال مشتریان ثروتمند خود است. خودروساز فرانسوی برای اینکه دوباره دیوو را در کانون توجه قرار دهد، اخیرا با انتشار اطلاعیه ای جزئیات بیشتری از آن را رسانه ای کرده است.

آنطور که در این اطلاعیه آمده، داستان «مهیج ترین و خاص ترین ابر اتومبیل عصر مدرن» از اوایل سال 2018 آغاز شده است. در آن زمان برخی از مشتریان بوگاتی تقاضا کرده اند این شرکت «اتومبیلی چابک و علاقه مند به پیچ» را تولید کند.

اندکی بعد از این تقاضا مهندسین بوگاتی چند اصل را در دستور کار قرار داده و بلافاصله وارد عمل شده اند. اولین و مهم ترین اصل این بوده که دیوو باید «خیلی متفاوت از شیرون» و انحصاری تر باشد؛ عملکرد اسپرت تر و واکنش های تند و تیزتر ضمن حفظ راحتی خودرو، اولویت بعدی تیم توسعه دهنده دیوو بوده است.

بوگاتی دیوو

پس از چند ماه کار فشرده، بوگاتی طرح اولیه دیوو را به منظور دریافت بازخورد به مالکان شیرون نشان داده است. به گفته مدیرعامل کمپانی یعنی آقای استفان وینکلمن، آنها با دیدن طرح نگرش اسپرت طراحان را سریعا درک نموده و با پروژه موافقت کردند.

با دریافت بازخوردهای مثبت، نوبت به مهندسین بخش فنی رسیده تا با شبیه سازی های کامپیوتری عملکرد دیوو را ارزیابی کنند. در گام بعدی و حدود یک سال پس از آغاز پروژه، پروتوتایپی از بوگاتی دیوو ساخته شده و عملکرد آن این بار در دنیای واقعی و در چند پیست از جمله نوربرگ رینگ ارزیابی شده است.

بوگاتی دیوو

به گفته بوگاتی، پروتوتایپ دیوو 5 هزار کیلومتر رانده شده تا رفتارهای شاسی و سیستم تعلیق آن به طور دقیق بررسی شود. در طول این بخش از فرایندهای توسعه، راننده بارها سرعت دیوو را به 380 کیلومتر در ساعت (حداکثر میزان ممکن) رسانده است. بوگاتی می گوید شاسی و سیستم تعلیق این خودرو به قدری دقیق تنظیم شده که امکان افزایش چابکی آن دیگر وجود ندارد.

بوگاتی دیوو

دیوو در مقایسه با شیرون 35 کیلوگرم وزن کمتری دارد. بهره گیری از رینگ های متفاوت، پوشش فیبرکربنی برای اینترکولر، سیستم صوتی سبک تر، عایق ها و محفظه های کمتر دلایل اصلی این امر هستند.

بوگاتی دیوو

در کنار مهندسین، طراحان بوگاتی نیز چالش های زیادی پیش رو داشته اند، زیرا آنها باید دیوو را به گونه ای خلق می کردند که ظاهری اسپرت تر و خشن تر از شیرون داشته باشد. نتیجه تلاش های تیم طراحی این شده که بوگاتی دیوو از ظاهری کاملا متمایز و ایرودینامیکی بهتر برخوردار است. بد نیست بدانید این خودرو هنگام حرکت تا 90 کیلوگرم نیروی رو به پایین (downforce) بیشتری تولید می کند.

موتور 8 لیتری W16 دیوو را می توان یکی از معدود وجوه مشترک آن با شیرون نامید. این موتور در دیوو هم 1479 اسب بخار دارد، اما با توجه به محدودیت های موجود نمی تواند سرعت خودرو را از 380 کیلومتر در ساعت فراتر ببرد.

در اطلاعیه منتشر شده، آقای وینکلمن بوگاتی دیوو را یک شاهکار واقعی در صنعت خودرو که جایگاه برند را ارتقا می دهد، توصیف کرده است. وی افزوده دیوو محصولی است که هر کلکسیونر علاقه مند به بوگاتی و ابر خودروها باید در مجموعه خود داشته باشد. ناگفته نماند بوگاتی در نظر دارد تنها 40 دستگاه دیوو را با قیمت 5 میلیون یورو (معادل 5.4 میلیون دلار) عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Elyas
    Elyas | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بی نظیر

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    همه چیزش در نهایت زیباییه، اما میتونست چراغهای جلوش زیباتر هم باشه. خطوط صاف و زوایای تیز دی لایت با انحنای عضلات خودرو تناسب نداره، بعلاوه محل قرار گیری چراغها خیلی "فراری" وار هست.
    در نمای عقب خوشبختانه لوگوی نه چندان خوش استایل Divo توسط پلاک پوشیده میشه!
    در چنین ماشین خشنی فونت و تیپ لوگو یکم زیادی قراتسوی و اواخواهری هست بنظرم! بیشتر برای لوگوی عطر زنانه مناسبه تا ابر خودرو.
    در نمای پهلو هم پرچم فرانسه جایی را اشغال کرده انگار ما نمیدونیم این ماشین تا آخرین پیچش آلمانی هست.
    بهرحال علیرغم تفاوت سلایق، لباس اسپرت جدیدی که شیرون برتن کرده واقعا برازنده صاحبش هست. دم طراحانش گرم

مطالب پیشنهادی