ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس استریم موزیک اسپاتیفای
نرم افزار و اپلیکیشن

ارائه قابلیت دونیت در اسپاتیفای؛ بحران کرونا سهم ناچیز هنرمندان از درآمدها را پررنگ‌تر کرد

سرویس استریم موزیک «اسپاتیفای» امکان اهدای کمک مالی مستقیم به هنرمندانی را فراهم کرده که آثار خود در این پلتفرم منتشر کرده‌اند. این سرویس قبلا به خاطر سهم ناچیز هنرمندان از درآمدهای هنگفت مورد انتقاد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

سرویس استریم موزیک «اسپاتیفای» امکان اهدای کمک مالی مستقیم به هنرمندانی را فراهم کرده که آثار خود در این پلتفرم منتشر کرده‌اند. این سرویس قبلا به خاطر سهم ناچیز هنرمندان از درآمدهای هنگفت مورد انتقاد قرار گرفته بود و برخی امکان دونیت را تلاش برای جبران این مساله می‌دانند که پس از شیوع کرونا پررنگ‌تر شده است.

با شیوع کرونا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از فعالان حوزه موسیقی ناگزیر به لغو کنسرت و رویدادهای دیگر شده‌اند که زیان مالی سنگینی را به آنها وارد کرده است. اسپاتیفای برای کمک به خوانندگان، نوازندگان و دیگر فعالان این حوزه قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود افزوده که امکان دونیت یا اهدای کمک مالی مستقیم به آنها را فراهم می سازد. کمپانی سوئدی در بیانیه‌ای هدف از اینکار را از استفاده از پتانسیل صدها میلیون کاربر خود برای کمک به هنرمندان در این شرایط عنوان کرده است.

سرویس استریم موزیک اسپاتیفای

در حال حاضر امکان کمک به همه هنرمندان وجود ندارد و آنها باید با فعال‌سازی این قابلیت آمادگی خود را برای دریافت دونیت اعلام کنند. طبیعتا در این شرایط هنرمندان و گروه‌های شناخته شده که اغلب شرایط مالی بهتری هم دارند، شانس بالاتری برای دریافت کمک خواهند داشت در حالی که هنرمندان ناشناس کمتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. امکان کمک از طریق سازمان هایی نظیر Help Musicians و MusicCares نیز فراهم شده است.

سهمی که از درآمد هنگفت اسپاتیفای به صاحبان اثر می‌رسد، کماکان جای سوال دارد. این سهم گاهی به ازای هر استریم تنها ۳ هزارم دلار است و در صورتی که مخاطبان اثر کم باشد، هرگز کفاف زندگی هنرمندان را نخواهد داد، بنابراین اقدام جدید اسپاتیفای در شرایطی که کرونا امکان برگزاری کنسرت یا شرکت در رویدادهای دیگر را از هنرمندان سلب کرده، بسیار مثبت به نظر می‌رسد.

در ایران هم شرایط مشابهی حاکم است و هنرمندان ناچار به لغو رویدادهای خود شده‌اند. از آنجا که ایرانیان بارها نشان داده‌اند که در شرایط سخت از اهدای کمک مالی ابایی ندارند، پلتفرم‌های بومی نظیر «بیپ تونز» هم با ارائه قابلیت‌های مشابه می‌توانند در عبور هنرمندان داخلی از پیچ دشوار کرونا نقش موثری ایفا کرده و پتانسیل پلتفرم‌های مجازی را به خوبی به نمایش بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    حرکت بسیار مناسبی در حمایت از آرتیست ها هست
    دستشون درد نکنه

مطالب پیشنهادی