ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مریخ
علمی

چین نام اولین ماموریت خود به مریخ را رسما اعلام کرد

مریخ مقصد بعدی بشر است و سازمان‌های فضایی کشورهای مختلف در حال آمادگی برای سفر به این سیاره سرخ هستند. به تازگی چین نام اولین ماموریت مریخ خود را مشخص کرده است. آژانس فضایی چین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

مریخ مقصد بعدی بشر است و سازمان‌های فضایی کشورهای مختلف در حال آمادگی برای سفر به این سیاره سرخ هستند. به تازگی چین نام اولین ماموریت مریخ خود را مشخص کرده است.

آژانس فضایی چین روز جمعه و ۵۰ سال پس از ارسال اولین ماهواره خود به فضا، تصمیم گرفت نام اولین ماموریت مریخ خود به همراه لوگوی آن را اعلام کند. نام این ماموریت «Tianwen 1» یا «سوالات بهشت» است که از شعری که توسط «کو یوان» نزدیک به دو هزار سال پیش نوشته شده، برداشته شده است. این ماموریت در سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) اعلام کرده که تمام ماموریت‌های اکتشاف سیاره‌ای چین در آینده با همین نام شناخته می‌شوند تا نشان‌دهنده اهداف علمی این کشور در فضا باشد. در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با این ماموریت وجود دارد. انتظار می‌رود فضاپیما در این ماموریت وزنی برابر با 5 تن داشته باشد و توسط راکت Long March 5 در مرداد ماه به فضا پرتاب ‌شود. در دی ماه موتورهای راکت Long March 5 با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفتند.

مریخ

چین اولین ماهواره خود را در سال ۱۹۷۰ به فضا پرتاب کرد و در سال ۲۰۰۳ تبدیل به سومین کشوری شد که توانست با راکت خود به فضا انسان ارسال کند. پیش از چین کشورهای اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا به این موفقیت دست پیدا کرده بودند. از آن تاریخ تا به امروز، چین سرعت فعالیت‌های فضایی خود را افزایش داده تا بتواند در سال ۲۰۳۰ تبدیل به رقیب اصلی روسیه و ایالات متحده آمریکا در صنایع فضایی شود.

در حال حاضر علاوه بر سازمان فضایی چین، ناسا نیز به دنبال ارسال کاوشگر جدید خود به مریخ است. در ماه‌های گذشته این مریخ‌نورد با نام استقامت آزمایش‌های مختلفی را با موفقیت پشت سر گذاشته و پس از پرتاب، اوایل سال آینده میلادی به مریخ خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی