ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون صفر درصد و پردازش رایگان کالا؛ کمک دیجی‌کالا به ۱۰۰۰ کسب‌وکار آسیب‌دیده

دیجی‌کالا تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک آسیب‌دیده در بحران کرونا امضا کرد. بر اساس این تفاهمنامه قرار است که ۱۰۰۰ کسب ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۹

دیجی‌کالا تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک آسیب‌دیده در بحران کرونا امضا کرد. بر اساس این تفاهمنامه قرار است که ۱۰۰۰ کسب و کار آسیب دیده در دوران کرونا بدون پرداخت هزینه کمیسیون، محصولات خود را در مارکت پلیس دیجی کالا عرضه کنند. همچنین اعلام شده که هزینه پردازش، بسته بندی و ارسال به مشتریان سراسر کشور به عهده دیجی‌کالا خواهد بود.

«علیرضا زالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران و «سعید محمدی» رئیس هیات مدیره گروه دیجی‌کالا، روز شنبه (۶ اردیبهشت) با هدف ایجاد بستر جدیدی برای تجربه روش‌های نوین فروش این تفاهم‌نامه سه جانبه را امضا کردند تا امکان معرفی و فروش محصولات کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ضمن پایبندی به اصول تجارت الکترونیک و با تایید و معرفی اتاق اصناف تهران در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا فراهم شود.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، تجارت الکترونیک و ایجاد شرایط خدمات مدنی و شهری در چارچوب خدمات الکترونیک، می‌تواند شرایط نزدیک شدن به دولت الکترونیک را برای کشور فراهم سازد.

آنطور که روابط عمومی دیجی کالا گزارش داده در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار کسب‌وکار در سراسر کشور در حال عرضه محصولات خود در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا هستند. بر اساس قرارداد سه جانبه‌ای که امضا شده مقرر شده تا دیجی‌کالا برای آن دسته از اصنافی که در دوران کرونا دچار مشکلات کسب‌وکار شده‌اند، با معرفی اتاق اصناف و تایید ستاد مقابله با کرونای تهران، امکان پیوستن به پلتفرم مارکت‌پِلیس را بدون در نظر گرفتن هزینه برای کسب‌وکارها و دریافت سود از طرف دیجی‌کالا برای کسب‌وکارها تا ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ فراهم کند.

البته این زمان با توجه به شرایط همه‌گیری جهانی کرونا در کشور قابل تمدید است. همچنین به نظر می‌رسد که این شرایط برای کسب‌وکارهای جدید الورود به دیجی‌کالا اجرایی خواهد شد. گفتنیست دیجی‌کالا پیش‌تر برای فروشندگان کنونی خود که محصولات سلامت محور عرضه می‌کنند نیز شرایط ویژه‌ای از جمله کمیسیون صفر درصد در نظر گرفته بود.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است دیجی‌کالا وبینارهای آموزشی رایگان برای استفاده از زیرساخت فروش آنلاین و سایر آموزش‌های مرتبط را در اختیار این کسب‌وکارها قرار دهد. ۵ میلیون تومان اعتبار بازاریابی آنلاین رایگان و نیز فعال‌سازی فروشگاه آنلاین در طی ۲ روز، ارائه سرویس لجستیکی حمل و نقل در سراسر ایران، در اختیار گذاشتن ۱۲ مرکز جمع‌آوری و دریافت فروشندگان در اقصی‌نقاط کشور برای این کسب‌وکارها و ارسال کالای آنها به مشتریان سراسر کشور با ناوگان و زیرساخت عملیات دیجی‌کالا از جمله مفاد این تفاهم نامه هستند.

کاهش حضور شهروندان در سطح شهر و کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری به هر شکلی می‌تواند کمک بزرگی در این شرایط به جامعه باشد. ملحق شدن اصناف به فروشگاه‌های آنلاینی چون دیجی کالا نیز در این مسیر تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به شرایطی که این پلتفرم‌ها ایجاد کرده‌اند، می‌توان بخشی از نیازهای شهروندان را غیرحضوری تامین کرد.

متن کامل این تفاهم‌نامه را می‌توانید در قالب PDF اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی